ایجاد کمپین توسط دانشجویان برای آزادی استاد ایرانی از زندان آمریکا

عضو شورای مرکزی صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در آستانه حضور رئیس جمهور در سازمان ملل قرار است با راه‌اندازی کمپین و امضای طومار، از مسئولان بخواهیم برای آزادی مسعود سلیمانی از زندان آمریکا اقدامات لازم را انجام دهند.

علیرضا حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دستگیری دانشمند ایرانی توسط ماموران کشور آمریکا اظهار کرد: مسعود سلیمانی یکی از استادان بزرگ دانشگاه تربیت مدرس است. وی ۱۱ ماه گذشته برای گذراندن یک فرصت مطالعاتی به آمریکا سفر کرد؛ اما به محض ورود به این کشور دستگیر شد. سلیمانی بدون هیچ دلیلی و برگزاری دادگاه در حدود ۱۱ ماه است که در بازداشت به سر می‌برد.

وی ادامه داد: وضعیت سلیمانی در زندان به هیچ عنوان مطلوب نیست؛ متاسفانه معصومه جوانی والده این دانشمند، به دلیل غم دوری فرزندش هفته گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد.

عضو شورای مرکزی صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طول این ۱۱ ماه وزارت امور خارجه به خانواده وی قول پیگیری های لازم را داده بود خانواده سلیمانی نیز این مسئله را رسانه ای نکردند؛ اما پس از گذشت این مدت و مشاهده بدتر شدن وضعیت این استاد، تصمیم گرفتند این موضوع را رسانه‌ای کنند.

وی بیان کرد: خانواده استاد سلیمانی در طول این مدت هزینه‌های زیادی را برای برقراری تماس با وی صرف کردند، در این زمینه هیچ حمایتی از سوی وزارت امور خارجه صورت نگرفت.

حاتمی تصریح کرد: در آستانه حضور رئیس جمهور در سازمان ملل قرار است با راه‌اندازی کمپین و امضای طومار، از مسئولان بخواهیم برای آزادی این دانشمند اقدامات لازم را انجام دهند. حتی در مراسم هفتم والده سلیمانی تجمعاتی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، بنا بر آن است که جنبشی توئیتری در راستای آزادی این دانشمند به راه بیفتد.

وی افزود: اگر پای صحبت های خانواده این استاد بنشینیم، در نیابید که واقعا چه سختی هایی را تحمل می‌کنند؛ حتی پدر استاد سلیمانی خبر ندارد که فرزندش در آمریکا دستگیر شده است. مادر او که از این موضوع اطلاع داشت طاقتش سرآمد و جان باخت.

عضو شورای مرکزی صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تصور کنید یک دانشمند ۱۱ ماه بدون برگزاری محاکمه بازداشت شده و در کنار اراذل و قاتلان آمریکایی زندانی‌شده است. اگر در هر کشور دنیا چنین اتفاقی رخ دهد، اعتراضات گسترده ای در زمینه نقض حقوق بشر برگزار می‌شد. اما ۱۱ ماه است که دانشمند بزرگ کشور ما در زندان های آمریکا بازداشت شده اما متاسفانه در این مدت یک کار عظیم رسانه‌ای رخ نداده است.

وی در‌ پایان اظهار کرد: در حال حاضر بهترین موقعیت پیش آمده است تا مظلومیت دانشمند به ایرانی را به رسانه‌های جهان ثابت کنیم. چرا باید یک پروفسور که مورد قبول بسیاری از مجامع علمی‌جهان است، ۱۱‌ماه بدون دلیل در زندان‌های آمریکا زندانی شود؟ متاسفانه به دلایل مختلف برگزاری‌ دادگاه وی را به عقب می‌اندازند.

گفتنی است مسعود سلیمانی، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس است، وی یکی از دانشمندان برجسته در حوزه سلول‌های بنیادی به شمار می‌رود که از حدود 11 ماه ماه قبل به دلیل فرصت مطالعاتی به آمریکا سفر کرد اما پس از فرود هواپیما به جرم جاسوسی توسط ماموران فدرال آمریکا دستگیر شد. این در حالی است که هیچ‌گونه مدرک و سندی مبنی بر جاسوسی دانشمند ایرانی وجود ندارد. معصومه جوانی والده پروفسور سلیمانی یازدهم شهریور ماه سال جاری نتوانست طاقت دوری فرزندش را تحمل کند و در سن 63 سالگی به دیار حق شتافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027066

وب گردی

وب گردی