فضای مجازی تیغ دولبه فرصت ها و تهدیدهاست

عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه سوره و مشاور آی تی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت پالایش فضای مجازی تاکید کرد و گفت: فضای مجازی تیغ دولبه فرصت ها و تهدیدها است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا اسماعیلی عضو هیات علمی دانشگاه سوره و مشاور آی تی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فضای مجازی به مثابه تیغ دو لبه عمل می کند، گفت: این فضا علاوه بر فرصت های بسیار برای جوانان تهدیدهای بسیاری نیز دارد.


وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور ما اول تکنولوژی ها مطرح شده پس از آن آسیب ها بررسی می شود، افزود: اکنون با توجه به اینکه دسترسی به فضای مجازی برای جوانان آسان شده بسیاری از افراد ساعات بسیاری را در آن می گذرانند.


اسماعیلی با بیان اینکه باید در فضای مجازی تولید محتوای مناسب در حوزه های مختلف صورت بگیرد، تصریح کرد: مطالب پالایش شده باید عرضه شود تا انحراف از معیارها صورت نگیرد.


وی با بیان اینکه فیلتر و کنترل باید وجود داشته باشد، گفت: در همه جای دنیا سانسور بر اساس معیارهای اخلاقی برای ارتقا شهروندان اعمال می می شود به طور مثال در چین گوگل کاملا فیلتنر است اما جایگزین دارد در ایران نیز این موضوع باید به عنوان الگو جهت پالایش فضای مجازی در دستور کار قرار بگیرد.


این استاد دانشگاه یادآور شد: با پالایش فضای مجازی باید تهدیدهای این حوزه را خنثی کرده تا جوانان بتوانند در محدوده تعیین شده نیازهای خود را برطرف کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1027103

وب گردی

وب گردی