افزایش ۲۵ درصدی کشته شدگان موتور سوار در چهار ماهه نخست امسال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تعداد کشته شدگان موتور سوار‌ها در حوادث ترافیکی در چهار ماهه سالجاری را ۴۵ نفر (۴۴ نفر مرد و یک زن) در استان مازندران اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر عباسی،مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه تعداد ۶۹ درصد از فوت شدگان در محور برون شهریی و راه روستایی و ما بقی در محور درون شهری به وقوع پیوست گفت: بابل با تعداد ۱۰ نفر، بهشهر با ۸ و ساری با ۶ مورد بیشترین و آمل، تنکابن، گلوگاه و میاندرود و بابلسر هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

عباسی آمار فوت شدگان موتور سوار را ۲۰ درصد اعلام کرد وافزود: بر اساس آمار بیشترین فوتی در خرداد ماه با ۲۱ فوتی و بعد از آن اردیبهشت و تیر ماه هر کدام با ۹ و فروردین با ۶ مورد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۱۱ فوتی است و بعد از آن گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲۰ فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

عباسی با اشاره به اینکه تعداد ۲۲۹ نفر چهار ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۰ درصد آن مربوط به موتور سوار‌ها هست، اضافه کرد: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1027118

وب گردی

وب گردی