انتظار 3 ساله برای ایجاد رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اردستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان گفت: سه سال است درخواست خود را برای راه‌اندازی رشته پرستاری به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه داده‌ایم؛ اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اردستان، جلیل عمادی درباره تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی تشخیص داده تا برای دانشجویان از سال نخست تحصیل، وام‌های کم‌بهره دو تا چهار درصد بدون ضامن تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه رشته‌های دانشگاه آزاد اردستان بر دو قسم با آزمون و بدون‌آزمون و در مقطع کارشناسی و دکتری تقسیم می‌شود، تصریح کرد: مدرسه سما اردستان به عنوان یکی از مدارس برتر سطح کشور شناخته شده و با توجه به ارزیابی عملکرد، یکی از مدارسی بوده که با ۳۰۰ درصد رشد تحصیلی در سال دوم و سوم به این مهم رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان با بیان اینکه برای ایجاد رشته تربیت‌بدنی در این واحد دانشگاهی بیش از ۲ میلیارد ریال هزینه شده و این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اردستان حدود سه سال است درخواست خود را برای راه‌اندازی رشته پرستاری به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه داده است.

عمادی با اشاره به اینکه در این مدت وزارت علوم هیچ‌گونه رشته‌ای را مصوب نکرده، متذکر شد: برای تصویب رشته پرستاری این دانشگاه بازدیدهای مورد نظر انجام شده که در آینده نزدیک این درخواست مورد تأیید قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردستان با هشت هسته پژوهشی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد که یکی از آنها پیدا کردن بازار محصولات برای دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان یادآور شد: این واحد دانشگاهی از فضاهای خالی استفاده بهینه دارد؛ به‌طوری که اکنون با ایجاد گلخانه برای دانشگاه درآمدزایی داشته است، همچنین به زودی ایستگاه تلسکوپ این دانشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

عمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال منتهی به انتخابات قرار داریم، مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردستان برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی انتخاب اصلح مجوزهای لازم را دریافت کرده است و با هماهنگی فرمانداری، همایش رونق تولید در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027130

وب گردی

وب گردی