فشار خون بالا در کمین مادران مسن

مطالعه جدیدی که انجام شده نشان می دهد مادرانی که در سنین بالا باردار می شوند، بیشتر از سایرین دچار فشار خون بالا می شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس تحقیقی جدید در ایالات متحده نرخ فشار خون بالا در بین زنان بارداری که بین سنین 35 سال به بالا در آمریکا بچه دار می شوند، بسیار افزایش یافته است.

مساله جالب توجه این که خطر ابتلا به این بیماری در بین زنان سیاه پوست نسبت به زنان سفیدپوست با شرایط مشابه بسیار بالاتر خواهد بود.

این مطالعه توسط محققان دانشکده پزشکی رابرت وود جانسون دانشگاه «راتگرز»، به منظور بررسی و مقایسه میزان فشار خون (فشار خون بالا) در بین زنان باردار در یک دوره خاص از بارداری بر روی بیش از 151 میلیون زن در ایالات متحده در فاصله سال های 1970 تا 2010 انجام شد.

محققان در این راستا بررسی کردند که چگونه تغییرات چاقی و استعمال دخانیات با میزان فشار خون بالا ارتباط دارد و این که چگونه عواملی مانند سن مادر ، سال زایمان و نژاد می تواند در خطر ابتلا به فشار خون بالا تأثیر بگذارد.

این یافته ها نشان دادند که میزان فشار خون بالا در بین زنان باردار در ایالات متحده از سال 1970 تاکنون بیش از 75 درصد افزایش یافته و به طور متوسط شش درصد در هر سال افزایش می یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027135

وب گردی

وب گردی