اعزام ۱۷۰ کاروان دانشجویی به عتبات / ۱۳ درصد زائران اساتید هستند

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کربلای معلی گفت: تاکنون ۱۷۰ کاروان دانشجویی شامل ۴۳ کاروان زمینی و ۱۲۷ کاروان هم هوایی به عتبات اعزام شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، کاظم حاجی زاده، نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کربلای معلی با اشاره به آخرین آمار اعزام به عتبات گفت: تا به امروز ۱۷۰ کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند که از این تعداد ۴۳ کاروان زمینی و ۱۲۷ کاروان هم هوایی بودند. در مجموع ۶۲۶۷ زائر به عتبات مشرف شده‌اند.

حاجی زاده افزود: حدود ۱۳ درصد کاروان‌های دانشگاهیان را استادان تشکیل داده‌اند که با هماهنگی‌های قبلی جلسه‌ای در دفتر مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق جهت معرفت افزایی و تبادل نظر ویژه اساتید تشکیل می‌شود.

وی در ادامه گفت: از مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی بابت حضور وی در همایش‌های احلی من العسل و برنامه روایتگری در مزار حر بن یزید ریاحی تقدیر و تشکر می‌کنم، وی همیشه در جمع زائرین عتبات دانشگاهیان پدارنه حضور دارد.

نماینده ستاد در کربلا با اشاره به تغییراتی در اجرای برنامه‌های کاروان‌های دانشگاهیان نسبت به دوره قبل گفت: همایش احلی من العسل در این دوره در هتل محل استقرار دانشگاهیان برگزار می‌‌شود و به علت گرمای شدید هوا و بُعد مسافت و زمان اجرا، تصمیم گرفته شد تا جهت رفاه حال زائران، همایش در خود هتل برگزار شود.

حاجی زاده در ادامه توضیحاتی در مورد برنامه‌های فرهنگی و زیارتی زائرین دانشگاهی در کربلا گفت: با هماهنگی با مسئولان عتبه حسینی، سه روز در هفته برنامه سلام اول کاروان‌ها در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار می‌شود، همچنین مراسم وداع هر شب در بین الحرمین با حضور مداح و عکاس برپا می‌شود. شور و اشتیاق زائرین در برنامه‌های فرهنگی و زیارتی ستاد وصف نشدنی بوده و تمام تلاش ما در کربلا در راستای معرفت افزایی زائران است.

نماینده ستاد در کربلا افزود: ارتباط و همدلی ستاد با بعثه مقام معظم رهبری در کربلا باعث شده است تا زائریگان دانشگاهی با شور و اشتیاق در برنامه‌هایی همچون، همایش "عرفان عرفه"، دعای عرفه در سرداب حرم مطهر امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام، همایش از غدیر تا کربلا و موکب امام رضا علیه السلام شرکت کردند. همچنین هر شب تعدادی از دانشجویان به عنوان خادم افتخاری در سرداب حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام حضور دارند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مختص استادان و دانشجویان رشته عمران، بازدید از سایت صحن عقیله بنی هاشم سلام الله علیها است. در این بازدید زائرین دانشگاهی با تکنولوژی‌های روز دنیا و شرایط پیچیده زیربنایی ساخت صحن که توسط مهندسان ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال انجام است، آشنا می‌شوند.

در پایان حاجی زاده اظهار کرد: از خداوند متعال و ائمه اطهار (علیه السلام) استعانت می‌طلبیم که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای زوار دانشگاهی حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027170

وب گردی

وب گردی