دستگیری سارق  این بار در آموزشگاه موسیقی!

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی، از دستگیری یک "سارق اماکن" خبر داد که اقدام به سرقت از آموزشگاه موسیقی در شرق تهران کرده بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از دستگیری یک سارق اماکن خبر داد و گفت: در اواخر تیرماه امسال شکایتی مبنی بر سرقت از آموزشگاه موسیقی در کلانتری ۱۲۷ نارمک مطرح و جهت رسیدگی تخصصی به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۵ تهران در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ ۲۷ تیرماه ماه وقتی به دفتر کارم (آموزشگاه موسیقی) مراجعه کردم متوجه شدم که درب ورودی تخریب و وسایل آموزشگاه شامل: دو دستگاه گیتار، یک دستگاه سه تار، یک دستگاه تار، مایکروویو، کیبورد، دستگاه پلی بک، میکروفون، دو دستگاه تلفن رو میزی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

رئیس پایگاه چهارم در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی، راهی محل سرقت شده که در بررسی اولیه متوجه وجود دوربین‌های مداربسته شدند، در بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته محل سرقت، تصویر مردی جوانی حدوداً "۳۸ ساله "بدست آمد که در ساعت ۲۱ شب وارد طبقه سوم ساختمان شده و پس از اطمینان از عدم حضور افراد ساختمان، درب ورودی آموزشگاه را تخریب و اقدام به سرقت اموال کرده و در نهایت پس از سرقت، با یک دستگاه خودروی ریو که در بیرون از ساختمان منتظر وی بوده از محل متواری می‌گردد.

سرهنگ نثاری افزود: کارآگاهان با توجه به تحقیقات و اطلاعات بدست، آموزش‌های لازم به شاکی در خصوص سرکشی به مراکز خرید و فروش آلات موسیقی داده شد تا در صورت مشاهده اموال در این مراکز و یا سایت‌های واسطه خرید و فروش اینترنتی موضوع را سریعاً به کارآگاهان اعلام کند.

در اواخر مرداد ماه شاکی با مراجعه پایگاه چهارم پلیس آگاهی به کارآگاهان اعلام میدارد: که یکی از دوستانش جهت خرید گیتار به فروشگاه لوازم موسیقی واقع در شرق تهران مراجعه و یکدستگاه" پلی بک " متعلق به مالباخته را در فروشگاه مشاهده که پس از اطلاع به شاکی، وی در محل حاضر و پلی بک خود را شناسایی می‌نماید.

کارآگاهان بدنبال اظهارت شاکی، راهی فروشگاه اعلامی شدند و مالک فروشگاه که فردی جوانی بنام" فرهاد" بود را دستگیر و به همراه دستگاه مکشوفه به پایگاه منتقل می‌کنند.

در تحقیقات صورت گرفته از خریدار اموال مسروقه، به کارآگاهان گفت: سارق جهت فروش اموال مسروقه شامل "یک دستگاه پلی بک و یک دستگاه دی جی " وارد فروشگاه شده و پس از توافق بر سر قیمت، آن‌ها را به مبلغ دو میلیون پانصد هزار تومان از وی خریداری و مبلغ مذکور را به کارت بانکی شخصی بنام "رضا" واریز کردم.

کارآگاهان با توجه به اظهارات مالخر، دستگیری سارق را در دستور کار خود قرار دادند که طی اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محدوده شمیران نو شدند که با انعکاس اطلاعات بدست آمده و با هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان در مورخه ۱۵ شهریور ماه طی یک عملیات غافلگیرانه "رضا " را در مخفیگاه دستگیر و منتقل می‌نمایند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در ادامه افزود: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه سرقت شده ولی با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی سرقت اظهار داشت: به تنهایی و با تخریب درب ورودی آموزشگاه اقدام به سرقت اموال با ارزش نموده و با خودروی ریو که بصورت عبوری اجاره کرده بودم، از محل متواری و سپس اموال را به جمشید و افراد عبوری فروخته ام و پول حاصله که حدوداً ۱۰ میلیون تومان بود را صرف خوشگذرانی و مواد مخدر کرده ام.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری سارق و خریدار اموال مسروقه، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۵ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی می‌باشند.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی سرهنگ مرتضی نثاری در پایان، به شهروندان توصیه نمود: واحد‌های صنفی خود را به دوربین‌های مداربسته با کیفیت، سیستم‌های ایمنی و هشداری ضد سرقت تجهیز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027222

وب گردی

وب گردی