اردوی جهادی گروه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در مناطق محروم برگزار شد

مسئول بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از فعالیت گروه جهادی «سبیل الله» این دانشگاه در مناطق محروم خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یزد، فاطمه نوروزی مسئول بسیج دانشجویی خواهران امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد از اعزام گروه جهادی «سبیل الله» بسیج دانشجویی خواهران این دانشگاه به مناطق محروم خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری آنا در یزدگفت: اردوی جهادی گروه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی یزد در روستای محمدآباد از روستاهای محروم بخش بهاباد بافق برگزار شد.

وی افزود: دانشجویان با الگو قراردادن شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی فعالیت‌های خود را در این مسیر آغاز کرده و معتقد هستند اردوهای جهادی ادامه راه شهدای حرم است و همچنان باید تداوم یابد و تلاش شود تا به گفتمانی عمومی در جامعه تبدیل شود.

نوروزی اظهار کرد: ۳۰ نفر از دانشجویان بسیج خواهران دانشگاه آزاداسلامی یزد به‌مدت ۱۰ روز هفته پایانی شهریورماه سال جاری در روستای محمدآباد از توابع بخش بهاباد شهرستان بافق با الگوگرفتن از سخنان مقام معظم رهبری به عنوان نقشه و راهنما در این راه بر دو مسئله آسیب‌های اجتماعی و سلامت به عنوان دو محور اصلی به فعالیت پرداخته است.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت فعالیت گروه‌های جهادی در حاشیه مناطق محروم شهر بیان کرد: پیش از حضور در منطقه مورد نظر، شناسایی و تحقیقات لازم درباره معضلات و نیازها، به‌ویژه در بحث آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود و فعالیت‌ها در راستای رفع این نیازها انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: گروه جهادی ((سبیل الله)) در پنج محور بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگ، پژوهش و آسیب‌های اجتماعی به مردم مناطق محروم ارائه خدمت می‌کند و فعالیت‌های این گروه حول حوزه آموزش و فرهنگ است.

نوروزی گفت: در بخش بهداشت و درمان، ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی از غربالگری تا درمان، پایش سلامت، بینایی‌سنجی، چک پدیکلوزیس، برگزاری کلاس‌های آموزشی، حضور پزشک متخصص و برگزاری کارگاه آموزش طب سنتی انجام شد.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد تصریح کرد: در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی از حضور اساتید بنامی مانند استاد آبایی، امیری، موتاب و خانم‌ها روستا، اسدی و زارع و با همراهی حجت‌الاسلام هاشمی در بخش آسیب‌های اجتماعی با محورهای خانواده موفق، فرزندپروری، مشاوره فردی و برگزاری کارگاه‌های ۱۰ ساعته با مبحث ازدواج به فعالیت پرداختند.

گفتنی است، گروه جهادی (سبیل الله) بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای مناطق محروم برنامه بلندمدت دارد و اینگونه فعالیت‌ها محدود به یک بازه زمانی چندروزه در تابستان نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027226

وب گردی

وب گردی