مراسم نخل‌برداری در جوار ۸ شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: به مناسبت فرارسیدن ۱۳ محرم‌الحرام مراسم نخل‌برداری در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در حاشیه مراسم نخل‌برداری در این دانشگاه گفت: به مناسبت فرارسیدن ۱۳ محرم‌الحرام و ایام سوگواری سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هرساله مراسم نخل‌برداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار می‌شود.

دهقانی اشکذری افزود: از جمله مراسم سوگواری دهه اول محرم دانشگاه آزاد اسلامی یزد می‌توان برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برگزاری سخنرانی بعد از نماز جماعت ظهر و عصر، مراسم عزاداری و نخل‌برداری سیزدهم محرم را نام برد.

وی بیان کرد: برنامه‌های آیینی دهه اول محرم هرسال در مسجد شهید صدوقی دانشگاه و با سخنرانی حجت‌الاسلام حسن زارع و مداحی حاج مهدی مجاهدفر و کربلایی جمال زارع برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: امسال هم مراسم نخل‌برداری سیزدهم ماه محرم الحرام از در ورودی ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور مسئولان، کارکنان و استادان و مشتاقان آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تا محل معراج هشت شهید گمنام در مسجد شهید صدوقی دانشگاه برگزار شد.

گفتنی است، ((نخل )) که در لغت به معنای تابوت است، نزد مردم نمادی از تابوت سیدالشهداء(ع) است و مردم در مناطق مختلف استان یزد در روزهای عاشورا، سیزدهم محرم و حتی بیست و یکم رمضان به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، آیین نخل‌برداری را برگزار می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027227

وب گردی

وب گردی