آغاز تولید انبوه لباس‌های نانویی آنتی‌باکتریال در کشور

یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه نساجی پس از دریافت گواهی‌نانومقیاس، اقدام به تولید انبوه لباس‌های نانویی آنتی‌باکتریال با استفاده از اکسیدروی کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت نیکو تن‌پوش، با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صنعت پوشاک، تولید انبوه لباس راحتی آنتی‌باکتریال نانویی خود را آغاز کرده است.

علی مهرابی قراملکی مدیرعامل شرکت نیکو تن‌پوش درباره این لباس‌های نانویی گفت: با آغاز تولید انبوه لباس‌های آنتی‌باکتریال نانویی، دو تُن از این محصولات تولید شده و آماده عرضه به بازار است. دراین لباس‌ها از نانوساختارهای اکسید روی برای ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال استفاده شده است. اکسیدروی نسبت به دیگر مواد و ترکیبات رایج برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال از مزیت‌هایی برخوردار است. برای مثال این ماده نسبت به نقره که رنگی است، کاملا سفید بوده و برای تولید لباس‌های سفید مشکلی ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر ایمنی نانوساختارهای اکسید روی نسبت به مواد حاوی نقره بیشتر است.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود استانداردهای سخت‌گیرانه در اروپا و نیز نگاه صادراتی به این محصولات به دنبال فناوری بودیم که بتوانیم ملزومات صادرات به اروپا را به‌دست آوریم. در یکی از استانداردهای مهم اتحادیه اروپا برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال از اکسیدروی نام برده شده است از این رو ما از ابتدا به دنبال استفاده از این نانوساختار بودیم.

مدیرعامل شرکت نیکو تن‌پوش افزود: در بخش صادرات فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم برای مثال پوشاک به عربستان صادر کرده‌ایم، از این رو برای محصولات نانویی نیز برنامه صادراتی درنظر داریم. یکی از مزومات صادرات موفق، بسته‌بندی مناسب است به همین دلیل برای محصولات نانویی به دنبال بسته‌بندی‌های ویژه‌ای هستیم تا بتوانیم عرضه موفق‌تری در بازار داخل و خارج از کشور داشته باشیم. قصد داریم فناوری‌نانو را در محصولات دیگر نیز استفاده کنیم و در کوتاه مدت به دنبال استفاده از این فناوری در ۵۰ درصد از محصولات خود هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027250

وب گردی

وب گردی