شیوه‌نامه تشکیل دبیرخانه مرکزی و استانی راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «شیوه‌نامه تشکیل دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه‌های استانی» دبیرخانه راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «شیوه‌نامه تشکیل دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه‌های استانی» دبیرخانه راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد.

نقش آفرینی مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی در تبیین، پیاده‌سازی و تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جهت دادن تلاش دانشگاهیان دارای روحیه انقلابی و عمل جهادی به سمت اجرای مفاد این بیانیه ارزشمند به منظور دستیابی به پیشرفت ایران اسلامی، هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌های استانی در جهت عملی کردن بندهای بیانیه و یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها در سراسر کشور و کمک به رشد علم و فن‌آوری و تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه‌های علمیه، مراکز صنعتی و نهادهای اجتماعی از اهداف تشکیل دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه‌های استانی است.

محل استقرار دبیرخانه مرکزی در بسیج اساتید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه‌های استانی تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در بسیج اساتید واحد مرکز استان تشکیل می‌شود.

رئیس دانشگاه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان فرهنگی دانشجویی ـ علوم انسانی و هنر ـ مهندسی و کشاورزی، مسئول بسیج اساتید (مسئول دبیرخانه)، مسئول بسیج کارکنان، مسئول بسیج دانشجویی، دبیر ستاد راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی در بسیج اساتید کل کشور، سه نفر از اساتید بسیجی به پیشنهاد بسیج اساتید دانشگاه اعضای دبیرخانه مرکزی را تشکیل می‌دهند.

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه، پایش و ارزیابی مستمر نسبت به عملیاتی شدن بیانیه گام دوم در دانشگاه، تعیین سیاست‌ها، راهبردها، ضوابط و راهکارهای عملی پیاده‌سازی و رفع موانع اجرای بندهای بیانیه، صدور راهبردها و راهکارهای ارشادی به نهادهای داخل و خارج دانشگاه که برای عملیاتی شدن بیانیه مرتبط به دانشگاه هستند، برآورد ظرفیت استان ها برای پیگیری بندهای بیانیه از وظایف دبیرخانه مرکزی است.

تصویب سیاست‌ها، ضوابط و مقررات لازم برای توسعه همکاری‌های لازم با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اقشار مختلف بسیج، بررسی و اظهارنظر در خصوص چگونگی اجرای موارد ارجاع شده از طریق هیأت امنا، ریاست عالی دانشگاه، دستگاه های دولتی و ... به دبیرخانه، نظارت بر عملکرد دبیرخانه‌های استانی و تهیه گزارش و ارائه به مسئولان دانشگاه و برگزاری جلسات دبیرخانه مرکزی به صورت ماهانه از دیگر وظایف دبیرخانه مرکزی است.

رئیس استان، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، معاون فرهنگی دانشجویی استان، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در استان، مسئولان بسیج کارکنان و دانشجویی استان، سه نفر از اساتید نخبه بسیجی استان به انتخاب شورای مرکزی بسیج دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای دبیرخانه استانی هستند و این دبیرخانه ذیل دبیرخانه مرکزی تشکیل می‌شود.

دبیرخانه استانی باید با معاونت فرهنگی دانشجویی و سایر بخش‌ها برای جلوگیری از موازی کاری فعالیت‌های مرتبط با موضوع همکاری کند و پیگیر برگزاری حلقه‌های تحلیل بیانیه گام دوم توسط نهادهای فعال فرهنگی در استان و واحد باشد. همچنین باید به حوزه‌های علمیه، مراکز صنعتی و تشکل‌های اجتماعی مختلف به منظور هم افزایی توان‌ها پیشنهاد دهد.

اجرای مصوبات دبیرخانه مرکزی و ارائه گزارش پیشرفت کار طبق کاربرگ‌های ابلاغی، ظرفیت سنجی در استان و استفاده از قابلیت‌های اساتید، کارکنان و دانشجویان، تشکیل کمیته‌های تخصصی و برگزاری جلسات دبیرخانه استانی به صورت ماهیانه از وظایف دبیرخانه استانی است.

دبیرخانه‌های استانی به صورت مستمر باید گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند و پیشنهادات درباره برگزاری برنامه‌های ملی و همایش‌ها باید در دبیرخانه مرکزی مطرح و مصوب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027301

وب گردی

وب گردی