تشریح فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی البرز در توسعه اقتصادی استان/ انعقاد قرارداد با کارخانه فلزات گران‌بها و افزایش طرح‌های دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز فعالیت‌های واحدهای دانشگاهی این استان را در توسعه اقتصادی و پیشرفت علمی تشریح کرد.

محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش این دانشگاه در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان اظهار کرد: استان البرز، استانی نوپا و تازه تاسیس است که از وسعت جغرافیایی زیادی برخوردار نیست؛ اما در عین حال، جمعیت نسبتا زیادی در این استان سکونت دارد.

وی افزود: این استان برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی خود، باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه حرکت کند؛ از طرفی، دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیشترین جمعیت دانشجویی را به خود اختصاص داده و به همین دلیل می تواند نقش قابل توجهی در این حوزه داشته باشد.

برهانی فر ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه رشته های فنی و مهندسی است و لذا بسیاری از مسائلی که با پیشرفت و توسعه علمی استان البرز ارتباط دارد، با ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گره خورده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به طرح‌های دانش بنیان واحدهای دانشگاهی این استان گفت: طی چند سال گذشته واحدهای دانشگاهی استان البرز، طرح‌های دانش بنیان خوبی ارائه داده‌اند که تجاری‌سازی آن ها می تواند در توسعه و پیشرفت استان موثر باشد؛ اخیرا به استانداری اعلام کرده ایم که مسائل و مشکلات استان را به ما اعلام کنند تا در زمینه تامین نیازهای حوزه صنعت، کشاورزی و علوم انسانی گام‌های اساسی برداریم.

وی اضافه کرد: استانداری البرز همکاری خوبی با دانشگاه داشته و جلسات متعددی برای حل مسائل و مشکلات استان برگزار کرده است؛ با شناسایی زیرساخت‌ها و ظرفیت ها، به دنبال این هستیم که نقش خود را در توسعه کمی و کیفی استان البرز به خوبی ایفا کنیم.

برهانی فر درباره فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در حوزه ارتباط با صنایع و کارخانه های صنعتی تاکید کرد: این دانشگاه توانسته با کارخانه‌های استان همکاری‌های خوبی داشته باشد؛ همچنین در حال انعقاد قرارداد با چند کارخانه تولید فلزات گرانبها هستیم تا به آن ها در تولید فلزات کمیاب از لجن مس و ضایعات آهن‌آلات کمک کنیم.

وی یادآور شد: طرح های اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز علاوه بر تامین نیازهای استان، نقش موثری در کاهش نیاز واحدهای دانشگاهی به شهریه دانشجویان دارد؛ ساخت دستگاه شناسایی پوکی داخل درختان از سوی شرکت دانش بنیان «دارکوب» از جمله طرح های مهمی است که پوکی درختان را قبل از شکستگی و سقوط، شناسایی می کند و می تواند جلوی بسیاری از مشکلات در این حوزه بگیرد. طرح «جی پی اس بومی» نیز از دیگر طرح‌ های دانش بنیان دانشگاه آزاد است که در حال حاضر در مرحله امضای قراردادهای اولیه قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در پایان با اشاره به نقش این دانشگاه در توسعه مسائل فرهنگی و اجتماعی استان گفت: نوشتن پیوست فرهنگی برای طرح های کلان اقتصادی و حضور در عرصه های دینی و مذهبی از جمله فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027317

وب گردی

وب گردی