دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، پیشرو در پیاده سازی فناوری های نوین صنعت توزیع برق کشور

تفاهم نامه همکاری های پژوهشی و فناورانه بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و شرکت توزیع برق استان اصفهان در راستای رسیدن به اهداف برنامه ۵ ساله دوم شرکت توزیع برق استان اصفهان منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، با اشاره به آغاز برنامه ۵ ساله دوم شرکت توزیع برق استان اصفهان از سال ۱۳۹۹ گفت: هوشمندسازی از اولویت های اصلی شرکت توزیع در نظر گرفته شده است که هدف اصلی از این سیاست گذاری، ارایه خدمات در سطح استاندارد های جهانی و به حداقل رساندن زمان خاموشی مطابق با استانداردهای اروپا است.

نقش گفت: جهت نیل به این هدف، تقویت زیرساخت ها و تشکیل کمیته های تخصصی مشترک و گسترش همکاری های دانشگاه با شرکت توزیع برق استان اصفهان در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: مطابق با تفاهم نامه منعقد شده، شرکت توزیع برق استان اصفهان با محوریت چندگانه شهرستان های نجف آباد، فلاورجان و تیران و کرون با دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، مقرر گردید طرح های صنعتی و تحقیقاتی این شرکت با سه محور کلی مرتبط با موضوعات رویت پذیری، کنترل پذیری، اتوماسیون و هوشمند سازی و توسعه فناوری های نوین به این واحد دانشگاهی واگذار گردد.

عضوهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: واحد نجف آباد تاکنون طرح های تحقیقاتی و صنعتی متعددی تحت عناوین فوق را با موفقیت با شرکت توزیع برق به انجام رسانیده است.

نقش گفت: با همکاری جدی سه مرکز از ۱۲ مراکز تحقیقاتی و دو دانشکده از ده دانشکده این واحد دانشگاهی که ارتباط مستقیم با صنعت برق کشور دارند این واحد دانشگاهی می تواند گامی اساسی در جهت پویایی هرچه بیشتر صنعت برق کشور بردارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به سیاست گذاری های جدید شرکت توزیع برق در خصوص ارسال قبوض سبز یا الکترونیکی برای مشترکین شرکت توزیع برق، از آمادگی کامل این واحد دانشگاهی در راستای پیاده سازی تکنیک های جدید و به روز دنیا در این زمینه در استان اصفهان خبر داد.

در همین راستا حمید علاقه‌مندان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ضمن بازدید از مجموعه کارگاه ها و آزمایشگاه های این واحد دانشگاهی و ارزیابی زیرساخت ها و تجهیزات پیشرفته دراین مجموعه گفت: با عقد این تفاهم نامه امکان استفاده بیشتر از پتانسیل های این واحد دانشگاهی فراهم می گردد.

حمید علاقه‌مندان در بازدید از مرکز تحقیقاتی مه داده این واحد دانشگاهی ضمن اشاره به حمایت شرکت توزیع برق استان از طرح های این مرکز افزود: امکان جهت دهی فعالیت های در حال انجام این مرکز در خصوص پیش بینی میزان مصرف مشترکین با استفاده از تکنیک های جدید آنالیز داده ها، میسر می باشد.

وی در پایان از اساتید واحد نجف آباد جهت گذراندن فرصت های مطالعاتی خود در شرکت توزیع برق استان در راستای ارتباط هرچه بیشتر با این شرکت دعوت کرد.

کد خبر: 1027329

وب گردی

وب گردی