کمک یادگیری ماشین به نارسایی قلبی بیماران دیابتی

مطالعه جدید از یک مدل مبتنی بر یادگیری ماشین پرده‌برداری کرده که می تواند با دقت بالایی نارسایی قلبی آینده را در بیماران مبتلا به دیابت پیش‌بینی کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نارسایی قلبی یک عارضه مهم احتمالی دیابت نوع 2 است که به طور مکرر اتفاق افتاده و می تواند منجر به مرگ یا ناتوانی شود. در اوایل ماه جاری، نتایج آزمایش دیررس نشان داد که کلاس جدیدی از داروهای شناخته شده به عنوان مهار کننده های SGLT2 ممکن است برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مفید باشد.

این روش‌های درمانی همچنین در بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در وهله اول از بروز نارسایی قلبی جلوگیری شود. با این حال، یافتن روشی برای شناسایی دقیق بیماران دیابتی در معرض خطر نارسایی قلبی همچنان سخت است.

مطالعه جدید که توسط محققان بیمارستان Brigham و مرکز پزشکی UT Southwwest انجام شده، از یک مدل جدید مبتنی بر یادگیری ماشینی رونمایی کرد که می‌تواند با دقت و صحت بالایی نارسایی قلبی در آینده را بین بیماران مبتلا به دیابت پیش بینی کند.

یافته‌های این تیم در نشست علمی سالانه انجمن قلب آمریکا در فیلادلفیا ارائه شده است و همزمان در مجله «Diabetes Care» منتشر شده است.

نارسایی قلب به معنای بی کفایتی قلب در پمپاژ کردن خون است. نارسایی قلب به معنای ایست کار قلب یا حمله قلبی نیست (البته افرادی که نارسایی قلب دارند، اغلب سابقه حمله قلبی در گذشته داشته‌اند). نارسایی قلب را نارسایی احتقانی قلب (CHF) نیز می‌نامند. احتقان به معنی تجمع مایعات در بدن به علت کاهش توانایی پمپاژ خون توسط قلب است. علایم نارسایی قلبی در طول هفته ها و ماه ها متعاقب ضعیف تر شدن قلب و توانایی کمتر آن برای پمپ کردن خون براساس نیازهای بدن ایجاد می شوند. نارسایی قلب اغلب منجر به بزرگ شدن قلب (بطن چپ) می‌شود.

دیابت شیرین نوع ۲ (Diabetes mellitus type 2) که سابق بر این آن را دیابت شیرین غیروابسته به انسولین (NIDDM) یا دیابت بزرگسالان می‌نامیدند، نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت در مقابل انسولین و کمبود نسبی انسولین شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027338

وب گردی

وب گردی