دعوت  از رئیس رسانه ملی برای حضور در دانشگاه و پاسخ به شبهات دانشجویان

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای اعلام کرد: رئیس رسانه ملی با حضور در دانشگاه تهران به ابهامات مطرح شده درباره عملکرد مدیریتی این سازمان پاسخگو باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ به علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما خواستار پاسخگویی نسبت به ابهامات مطرح‌شده درباره سازوکار مدیریت صدا و سیما شد.

در ابتدای این نامه آمده است: صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین رسانه رسمی کشور بنا به اهمیت، تاثیر راهبردی و فراگیرش در میان اقشار مختلف مردم، همواره محل بحث و نظر فرهیختگان و نخبگان فرهنگی کشور بوده است. از گذشته مواردی به عنوان نقاط ضعف و انتقاد نسبت به عملکرد سازمان از سوی کارشناسان مطرح شده است، از جمله عدم توازن توسعه کیفی در مقابل توسعه کمی در سازمان صدا و سیما (علی‌رغم تاکید صریح رهبری)، وجود نیروی انسانی غیرضروری که به فربگی مجموعه منجر شده است، عدم اهتمام نسبت به ایجاد الگو‌ها و برنامه‌هایی متناسب با مولفه‌های اسلامی – ایرانی و رشد غیرعادی روند کپی برداری از نسخه‌های غیربومی در برنامه سازی.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: مضافا در چند روز اخیر و در جریان نامه‌نگاری و اظهارنظر چند نفر از کارشناسان فرهنگی و فعالان رسانه‌ کشور، انتقاداتی مبنی بر نحوه مدیریت و تصمیم‌گیری در سازمان و وجود جریانی نامتعارف که بیش از دو دهه تاثیرات بسزایی در اداره مجموعه داشته‌اند، طرح و بیان شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ضمن پرهیز از دامن زدن به مباحثات بعضا غیرلازمی که حول این مسئله شکل گرفت و همچنان ادامه دارد، با اعلام نگرانی نسبت به وضعیت ادعا شده درباره نحوه مدیریت سازمان، بر این نکته تاکید می‌کند که نیاز است ریاست رسانه ملی نسبت به پرسش‌ها و ابهامات مطرح شده درباره سازوکار مدیریت سازمان و همچنین دیگر موارد گفته شده پاسخگو باشد و چنانچه این قبیل انتقادات را صحیح نمی‌داند، نسبت به روشن شدن مسئله و رفع ابهامات توضیحات مکفی را به افکار عمومی ارائه دهد. طبیعتا سکوت و بی‌پاسخ گذاشتن انتقادات و پرسش‌های مطرح شده می‌تواند به منزله مهر تاییدی بر انتقادات و یا عدم اعتنا به مجموعه انتقادات تلقی شود.

دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران در پایان بیان کردند: امید است با حضور در دانشگاه تهران، پاسخگوی این سوالات و سایر سوالات دانشجویان بوده و علاوه بر تبیین و توضیح عملکرد صدا و سیما، پایان بخش رویه نادرست عدم حضور و عدم پاسخگویی روسای صدا و سیما در چند دهه اخیر باشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027339

وب گردی

وب گردی