تقلیل جایگاه نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش مقطعی حقوق، ظلم به آنهاست

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: تقلیل نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی، ظلمی بزرگ به  معلم، سند تحول بنیادین و نظام رتبه‌بندی معلمان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره اجرایی نشدن نظام رتبه‌بندی معلمان در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سال ۹۸ گفت‌وگوها، اخبار و برداشت‌های متفاوتی از نظام رتبه‌بندی معلمان مطرح شده است. سخنگوی دولت در سال جاری اعلام کرد تا دو ماه آینده نظام رتبه‌بندی معلمان اجرایی می‌شود. سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش نیز در رسانه‌ها اعلام کرد تا شهریورماه سال جاری نظام رتبه‌بندی اجرایی خواهد شد؛ اما اکنون که در آستانه سال تحصیلی قرار گرفته‌ایم، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تنها جسته و گریخته اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که فضای عمومی فرهنگیان را ملتهب می‌کند. ضرورت دارد دولتمردان با فرهنگیان، گفت‌وگویی شفاف داشته باشد و در این زمینه ابهام‌زدایی کنند. باید در نظر داشت قانون نظام رتبه‌بندی به دنبال تغییر و ارتقای جایگاه معلمان است و در این زمینه باید تأکید کرد در نظام رتبه‌بندی عنوان باید تغییر کند؛ عنوانی که به ارتقای جایگاه معلم منجر شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این تفسیر تقلیل نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی، ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین و نظام رتبه‌بندی معلمان است.

وی تأکید کرد: با این استدلال ضرورت دارد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان هرچه سریع‌تر به مجلس ارسال شده و اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی نظام رتبه‌بندی در جایگاه خود هزینه شود.

حاجی‌بابایی در پایان تأکید کرد: این اعتبار قابل جابجایی نیست؛ چون مجلس در لایحه بودجه ۹۸ این اعتبار را صرفاً برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان مصوب کرده است. نباید با معلمان ابهام‌آلود، متناقض و متضاد سخن گفت. نظام رتبه‌بندی معلمان، قانون است و پشتوانه اجرایی دارد و تفاسیر و استفاده های ابزاری دیگر از این قانون راه به جایی نمی‌برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027342

وب گردی

وب گردی