اجرای طرح آموزش خشونت‌زدایی به معلمان دوره ابتدایی از امسال

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال آموزش برنامه جامع خشونت‌زدایی برای معلمان مدارس ابتدایی آغاز خواهد شد.

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات مهارت آموزی به دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی اظهار کرد: در سال گذشته برای فرصت‌های یادگیری خارج از مدرسه، چارچوب تکالیف مهارت محور اعلام شد. امسال نیز این برنامه به قوت سال گذشته ادامه خوهد یافت.

وی ادامه داد: در تکالیف مهارت محور،‌ بسته کاملی از مهارت‌های مورد نیاز شامل پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن در نظر گرفته‌ شده است؛ همچنین در این تکالیف مهارت‌های زندگی مخصوص دوره ابتدایی پیش‌بینی شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت مهارت‌آموزی به معلمان بیان کرد: در طرح کرامت آموزش‌های مهارتی لازم به معلمان ارائه می‌شود. امسال در نظر داریم آموزش برنامه جامع خشونت‌زدایی را از مدارس ابتدایی آغاز کنیم. در این برنامه، آموزش‌های لازم برای نحوه تعامل بهتر با دانش‌آموزان ارائه می‌‌شود؛ همچنین آموزش‌هایی در زمینه ارائه فضای بهتر برای تفکر و ابراز وجود دانش‌آموزان، ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس آنان در این طرح مد نظر قرار داده شده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اهمیت این موضوع، بتوانیم در تعمیق مهارت‌های مورد نیاز دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان خصوصاً مهارت‌های پایه زندگی آنان گام برداریم، این مهارت‌ها در راستای شناخت بیشتر و مسئولیت‌پذیری به دانش‌آموزان کمک خواهد کرد، امیدواریم با در نظر گرفتن این موارد در کنار تکالیف مهارت‌محور بتوانیم نگاه جامعی به بحث مهارت آموزی داشته باشیم.

حکیم‌زاده با اشاره به برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در راستای آموزش حل مسئله به دانش‌آموزان گفت: حل مسئله از جمله مهارت‌هایی است که در تکالیف مهارت‌محور و آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان یک بسته کامل در نظر گرفته شده است. همه مهارت‌هایی که در حوزه برنامه مهارت‌های زندگی و برنامه درسی ملی در نظر گرفته شده است، در راستای حل مسئله مد نظر قرار داده شده است.

آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی

وی با اشاره به آمار جدید ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید گفت: در حال حاضر 8 میلیون و 125 هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد دانش‌آموزان در دوره ابتدایی تاکنون بیش از 50 هزار نفر افزایش داشته است. امیدواریم در سال جاری همه کودکانی که در سن تحصیل قرار دارند، بتوانند در مدارس تحصیل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027350

وب گردی

وب گردی