افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان سیل‌زده درخراسان رضوی/ بررسی مشکلات مناطق محروم حاشیه مشهد

رئیس کمیته امداد در سفر به استان خراسان رضوی علاوه بر افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی بازسازی شده مددجویان سیل زده در استان، با حضور در حاشیه شهر مشهد، مشکلات مردم محروم این مناطق را بررسی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدمرتضی بختیاری ضمن سرکشی به خانواده‌های تحت حمایت و بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به آنان در شهرستان‌های مختلف استان خراسان رضوی، از طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان بازدید و تعدادی از واحدهای مسکونی خانواده‌های سیل‌زده تحت حمایت را افتتاح کرد.

وی موضوع اشتغال مددجویان را یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد دانست و ادامه داد: از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد تخصیص داده شده که باید در سال جاری ۱۷۰ هزار اشتغال در کشور ایجادکنیم.

رئیس کمیته امداد گفت: سهم خراسان رضوی در اشتغال‌زایی امسال ۱۲ هزار شغل است که با تلاش امدادگران استان، پیش‌بینی و مقدمات ایجاد ۱۵ هزار مورد شغل انجام شده است.

بختیاری با تاکید بر افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد گفت: نخستین رسالت امدادگران این نهاد، حفظ و ارتقای اعتماد عمومی است و در این بخش باید گره‌گشایی از کار محرومان با قوت ادامه یابد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در بسیاری از مناطق کشور در ابتدای سال جاری گفت: در حادثه سیل اخیر، همدلی و همراهی دستگاه‌های مختلف، نیکوکاران و مردم ستودنی بود. کمیته امداد نیز در این حادثه عملکرد قابل قبولی داشت و به عنوان مثال در شهرستان بردسکن خراسان رضوی انجام تعمیرات ۷۵۰ منزل مسکونی مددجویان تا پایان شهریور و ساخت ۲۵۰ واحد مسکن تخریب شده تا پایان سال انجام و تحویل خانواده‌ها می‌شود.

بختیاری با تقدیر از خدمات سپاه پاسداران در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده در خراسان رضوی، افزود: خسارت عمده‌ای در سیل ابتدای سال جاری در استان وارد شده که اگر همدلی و همراهی همه مدیران اجرایی نبود، این همه خدمت‌رسانی مقدور نمی‌شد.

امام‌جمعه کاشمر نیز با بیان اینکه کمیته امداد در شرایطی سخت و به‌ فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، گفت: در سایه تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب در این نهاد انقلابی انجام‌ شده است، شاهد رشد و توسعه در بخش‌های حمایتی این نهاد هستیم.

گفتنی است؛ رئیس کمیته امداد در سفر خراسان رضوی علاوه بر دیدار با مددجویان این نهاد در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد، با حضور در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد، ضمن بازدید از مردم محروم این مناطق، به بررسی نیازمندی‌ها و مشکلات ساکنان حاشیه مشهد پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027364

وب گردی

وب گردی