همکاری سازمان شیلات با واحد لاهیجان توسعه می‌یابد

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت های زیادی در سطح کشور است و به همین دلیل به دنبال ایجاد همکاری متقابل با این دانشگاه هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد لاهیجان، نبی اله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با هیأت رئیسه و اعضاء هیأت علمی واحد دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.

میرزایی در این دیدار با بیان اینکه در حال طراحی چارچوب هایی برای همکاری سازمان شیلات و دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کشور دارای ظرفیت های زیادی در سطح کشور است. زمین های زراعی، چاه های آب، سوله های بلا استفاده، متخصصین رشته های مختلف مرتبط با فعالیت های شیلات، محیط زیست، مهندسی در این دانشگاه وجود دارد و به همین دلیل به دنبال ایجاد ظرفیت‌های همکاری متقابل با دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان شیلات هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند از ظرفیت‌های استانی و بومی برای حل مشکلات خود و جامعه استفاده کند، افزود: ظرفیت های زیادی در سطح استان وجود دارد، دانشگاه‌ها با حضور مؤثر در شورای اشتغال، کشاورزی و کارگروه های رفع موانع اشتغال و اقتصاد مقاومتی می توانند در حل مشکلات، علی الخصوص در فعالیت‌های مرتبط با شیلات گام بردارند.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه دانشگاه‌ها در ایران باید سریعتر به سمت دانشگاه های نسل چهارم گام بردارند، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی وابستگی به نفت و منابع دولتی برای رفع هزینه های خود ندارد، بنابراین باید علاوه بر منابع شهریه ای، به فکر منابع غیر شهریه ای هم باشد و از طریق فناوری های جدید و توانمندی هایی که مبتنی بر کار علمی خود باشد، ظرفیت‌ها را برای حل مشکلات جامعه تعریف کند.

میرزایی با بیان این که کمتر جایی مانند دانشگاه آزاد اسلامی در کشور وجود دارد که تجمیع نیروهای متخصص و عدم وابستگی به منابع عمومی بودجه نفت در آن وجود داشته باشد، اظهار داشت: خودکفایی و عدم وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به منابع نفتی، ویژگی مهمی است که آن را به سمت دانشگاه های نسل چهار هدایت می کند. دانشگاه می تواند از دانش، امکانات و توانمندی هایی که دارد، برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای استفاده کند.

سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز در سخنانی با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال است که این واحد دانشگاهی در حال تربیت متخصصان رشته های مرتبط با شیلات است، گفت: متخصصان مختلف فراوانی در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری در رشته های مرتبط با شیلات در این واحد دانشگاهی تربیت شدند و بسیاری از مدیران صنعت شیلات کشور از دانش آموختگان واحد هستند.

وی واحد لاهیجان را دارای امکانات بی نظیری جهت رفع مشکلات کشور و استان دانست و افزود: دارا بودن بیش از ۸ هزار دانشجو، بیش از ۵۰۰ کارمند و هیأت علمی، وجود آزمایشگاه و مراکز تحقیقاتی متنوع و مجهز بستر مناسبی برای همکاری با نهادها، ارگانها و صنایع همانند سازمان شیلات فراهم کرده است.

تعامل بیشتر سازمان شیلات با واحد لاهیجان، اجرای طرح‌های آموزش و ارتقای علمی صیادان و بهره وران شیلات، کمک به معرفی مزایای رشته های مرتبط با آبزی پروری در سطح جامعه، هدایت پایان نامه های مقاطع ارشد و دکترا به سمت حل مشکلات سازمان، تشکیل اتاق مشترک بین سازمان و واحد، هدایت طرحها و بودجه‌های تحقیقاتی به سمت واحد از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027370

وب گردی

وب گردی