برگزاری همایش دیابت در بیمارستان بوعلی

همایش دیابت با حضور جمعی از پزشکان، متخصصان و جمعی از ساکنان منطقه شرق تهران به منظور آموزش کنترل و پیشگیری از دیابت در بیمارستان بوعلی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی بیمارستان بوعلی، به همت مهران زمان زاده، متخصص داخلی و مسئول انجمن دیابت شرق تهران همایش آموزش دیابت با حضور جمعی از ساکنین منطقه و بیماران بیمارستان، در سالن همایش برگزار شد.

در این مراسم منوچهر امیرفیروزکوهی، رئیس مرکز درمانی بوعلی بعد از خیر مقدم به میهمانان و عرض تسلیت بابت ایام عزاداری سالار شهیدان، به ابعاد مختلف بیماری دیابت پرداخت.

وی اظهار کرد: دیابت نوعی بیماری است که در اثر افزایش غلظت گلوکز خون ایجاد می شود. این افزایش گلوکز در اثر نبودن انسولین در خون یا نقصان گیرنده های انسولین در سلولهای جذب کننده گلوکز بوجود می آید.

امیرفیروزکوهی در ادامه افزود: بیماری دیابت می تواند به دستگاه های دیگر بدن آسیب جدی وارد کند که از جمله می توان به آسیب های چشمی، کلیوی، کبدی، دستگاه اعصاب و حتی اندام های حرکتی نام برد.

او با بیان این که کم کردن مواد نشاسته ای تاثیر بسیاری دارد گفت: با اصلاح رژیم غذایی، ورزش و تحرک می توان با این بیماری مبارزه کرد.

در ادامه این همایش زمان زاده در قالب جلسه پرسش و پاسخ به راهنمایی بیماران پرداخت.

بر اساس این گزارش، تعدادی از پزشکان و کارشناسان انجمن دیابت پاسخگوی سوالات بیماران بودند و در پایان قند خون حاضرین با دستگاه های پرتابل اندازه گیری شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027375

وب گردی

وب گردی