محصولات فرهنگی "دانش بنیان"شدند

امروزه تکنولوژی تنها محدود به حوزه‌های فنی نیست و تکنولوژی اجتماعی و فرهنگی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . شرکت های دانش بنیان ایرانی سعی کرده اند تا با تولید محصولات فرهنگی با کیفیت در نقش سربازان جنگ نرم به مقابله با تهاجم فرهنگی بروند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری از کشورهای جهان تنها مصرف کننده محصولات پویا نمایی هستند و چند کشور محدود همچون ژاپن و آمریکا برای سال‌ها با توجه به اهداف فرهنگی خود به این کشورها انیمیشن صادر می‌کردند. هدف از ساخت محصولات پویا نمایی، تنها سرگرم کردن کودکان نیست و به عنوان یک حامل فرهنگی می‌توان مفاهیم و بسته‌های متنوع تربیتی را به وسیله این مدیوم رسانه‌ای به مخاطب ارسال کرد. در سال‌های اخیر از پویا نمایی علاوه بر حوزه کودک در بخش‌های متنوع دیگری همچون تبلیغات نیز به شکلی گسترده استفاده می‌شود.

رضا تقدسی بهاری مدیر شرکت دانش بنیان پویا نمایی حور گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، سال‌هاست که ضرورت توجه جدی به حوزه کودکان احساس شده است. مجموعه ما قریب 25 سال سابقه فعالیت دارد و با توجه به اینکه جوانان متخصص و خلاق همواره ستون اصلی این شرکت بود‌ه‌اند، توانستیم اولین مجموعه‌ای در کشور باشیم که از رایانه برای پویا نمایی استفاده کنیم. انیمیشین‌های مشهور بسیاری مانند سیا ساکتی، بابا برقی، فرمانراویان مقدس، دانشمندان بزرگ، کوشا، مثل نامه و بسیاری دیگر توسط جوانان این مجموعه ساخته شده‌اند.

این شرکت همچنین موفق شد تا دومین سریال طولانی تاریخ انیمیشن در جهان یعنی مهارت‌های زندگی را تولید کند. تنها کارتون سیمپسون ها از مجموعه 550 قسمتی ما طولانی تر است.

وی ادامه داد: همانگونه که خودکفایی در تولید قطعات صنعتی اهمیت دارد، خودکفایی در تولیدات فرهنگی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا تولیدات ما با استفاده از داستان‌ها و مضامین ایرانی و با بهره‌‌گیری از شاخص‌های مذهبی، مانع از آن می‌شود که ذهن کودک ایرانی توسط محصولات نامطمئن بیگانه، آلوده شود. ده‌ها سازمان دولتی و خصوصی مانند سازمان انرژی اتمی، پلیس فتا، راهور، بیمه مرکزی، وزارت نیرو ، ..... برای ترویج مضامین مورد نظرشان از محصولات انیمیشنی این مجموعه استفاده می‌کنند که نشان دهنده پتانسیل‌های بالای تجاری این عرصه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027380

وب گردی

وب گردی