افزایش صادرات محصولات ایرانی با حمایت بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حمایت از شرکت‌های تولیدی، به صادرات بیش از 880 میلیارد ریال محصولات ایرانی کمک کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در راستای سیاست‌های ستاد اجرایی برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی، 8 شرکت مشارکتی این بنیاد در سال «رونق تولید» موفق به صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، روسیه، چین، هنگ‌کنگ، تایلند، ترکمنستان، افغانستان، عراق و امارات به ارزش بیش از 880 میلیارد ریال شده‌اند.
بر اساس این گزارش، با این میزان صادرات در سال مالی منتهی به شهریور 1398، 126 درصد از برنامه‌های صادراتی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) محقق شده است. این رقم در مقایسه با عملکرد سال گذشته، 76 درصد رشد نشان می‌دهد.
انواع خرما، ماهی و میگو، تخم مرغ، قطعات پلاستیکی و لوازم برقی خانگی، انواع پریز، لامپ و کلید، شمش روی، سیم و کابل، شیشه سکوریت و لمینیت از جمله محصولاتی است که شرکت‌های مشارکتی بنگاه‌محور بنیاد برکت به کشورهای مختلف صادر کرده‌اند.
بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی بنگاه‌محور خود و با هدف ایجاد فرصت‌های کسب و کار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی، توزیع عادلانه‌ی امکانات و فرصت‌ها و کمک به رونق تولید، اقدام به مشارکت با شرکت‌های کوچک و متوسط و واحدهای تولیدی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کرده است.
این بنیاد هم‌چنین با توجه به راهبردها و تأکیدات ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و توانمندسازی هر چه بیش‌تر شرکت‌های کوچک و متوسط در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار، راهبرد توسعه‌ی صادرات محصولات غیرنفتی در شرکت‌های مشارکتی خود را در دستور کار قرار داده است.
گفتنی است، بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در 357 طرح توانمندسازی اقتصادی اقدام به مشارکت با سهم حداکثر 49 درصدی کرده است. این بنیاد پس از رسیدن این طرح‌ها به مرحله‌ی ثبات تولید و پایدارسازی فعالیت، از 221 طرح خارج شده است. بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌اکنون با 136 طرح به منظور اشتغال‌زایی و رونق تولید مشارکت دارد.

کد خبر: 1027382

وب گردی

وب گردی