بیمار نباید برای تهیه  لوازم پزشکی به بیرون بیمارستان ارجاع داده شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ پزشکی حق ندارد برای تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمار را به شرکت های تامین کننده در خارج از بیمارستان ارجاع دهد و همه داروها و لوازم باید در داخل بیمارستان در دسترس بیمار باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قاسم جان بابایی، شنبه صبح در همایش دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: اعزام بیماران به بیرون از بیمارستان برای تهیه لوازم پزشکی یا دارو حتی در بیمارستان های خصوصی ممنوع است. هیچ پزشکی حق ندارد بیمار را برای تهیه لوازم کاشتنی در بدن به بیرون بفرستد. رابطه بین پزشک و شرکت های تجهیزات پزشکی باید کنترل شود. اعتبار بیمارستان های متخلف را کاهش داده و در صورت تکرار تخلف تعطیل می کنیم.

وی گفت: دریافت وجوه غیرمتعارف یکی از مشکلات مجموعه درمان است که نیازمند سرعت عمل دفاتر بازرسی است. برخورد جدی با دریافت وجوه غیرمتعارف باعث پیشگیری می شود.

جان بابایی افزود: حقوق بیمار اولویت دارد و حقوق پزشک و کادر بیمارستانی به تامین حقوق بیمار وابسته است.

این مقام عالی وزارت بهداشت اضافه کرد: رضایت مردم از بخش های اورژانس بالا نیست. شاید بیشترین شکایت به این خاطر است که اورژانس خانواده بیمار را در جریان رسیدگی به وضعیت مریض قرار نداده است.

ارایه خدمات اضافه خطرناک تر از زیرمیزی

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تقویت بازدید و نظارت دفاتر بازرسی از بیمارستان های نهادهای غیرعمومی گفت: مراکز جراحی محدود باید بیشتر پایش شوند چرا که در مواردی خدماتی را به بیمار ارایه می دهند که بیمار به آن نیاز ندارد و می تواند به بیمار آسیب بزند و موضوع ارایه خدمات غیرلازم به بیمار خطرناک تر از گرفتن زیر میزی توسط پزشکان و مجموعه های درمانی است.

جان بابایی اضافه کرد: بعضی مطب ها خدماتی را ارایه می دهند که در صلاحیت آنها نیست. بسته های خدمات مطب ها را به زودی بعد از هماهنگی با بیمه ها ابلاغ می کنیم.

وی گفت: دفاتر بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی مسایل بیماران خاص و نیازهای دارویی آنها را جدی تر پایش کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: بازرسی ها زمانی مفید است که پایش شوند و بازخورد آنها بررسی شود و به روسای دانشگاه ها تذکر داده شود تا در فرصت زمانی مشخصی، اشکال را برطرف کنند.

همایش دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور روسای دفاتر بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور روز شنبه صبح در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این همایش یک روزه، سه پنل تخصصی نیز برگزار شد. در این پنل ها، نیازهای آموزشی، شیوه نامه بازرسی، گزارش نویسی تحلیلی، روش های نوین بازرسی، اخلاق در بازرسی، روش های ارزیابی عملکرد دانشگاه ها و مدیران آنها، روش های مستند سازی جشنواره شهید رجایی، برنامه عملیاتی سال ۹۸، حقوق شهروندی، مبارزه با فساد اداری، سامانه ها (۱۹۰، سامد و میز خدمت) و نیروی انسانی بررسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027423

وب گردی

وب گردی