تن ماهی ارزان می‌شود/ تاثیر ۷۰ درصدی قیمت ماهی بر قیمت تمام شده

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه قیمت ماهی حدود ٧٠ درصد بر قیمت نهایى محصول تاثیرگذار است، گفت: پیش بینى‌ها حاکى از وفور صید و کاهش قیمت ماهى و کنسرو ماهى است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مسعود بختیاری با بیان اینکه تمام تولیدکنندگان از کاهش قیمت محصولات خود استقبال می‌کنند گفت: در ابتدای امسال قیمت ماهی تن افزایش چشمگیری پیدا کرد که این امر موجب شد قیمت تمام شده و نهایتا قیمت مصرف کننده کنسرو ماهى افزایش یابد.

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو افزود: این روند و همزمان کاهش قدرت خرید مردم باعث خروج این کالاى سالم از سبد مصرف خانوار شد و میزان تولید کشور بیش از ٦٠ درصد کاهش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: اگر قیمت ماهی کاهش یابد می‌توان به کمتر شدن قیمت مصرف کننده امیدوار بود.

بختیاری با بیان اینکه میزان ماهی‌های صید شده توسط شناور‌های آبهاى دور تعیین کننده قیمت است گفت: قیمت ماهی تون ساحلى هم اکنون حدود ١٩ هزار تومان است در حالى که کمتر از یک ماه قبل همین ماهى حدود ٢٧ هزار تومان به فروش می‌رسید.

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو با تاکید بر اینکه در صورت کاهش قیمت ماهی قیمت کنسرو ماهی هم کاهش می‌یابد، گفت: هیچ چشم انداز روشنی برای کاهش قیمت قوطی، روغن و درب وجود ندارد و از طرفی سایر مولفه‌های تولید نیز افزایش یافته است، بنابراین برای کاهش قیمت نهایی کنسرو تن ماهی در انتظار کاهش قیمت ماهی هستیم.

بختیاری با بیان اینکه قیمت ماهی حدود ٧٠ درصد بر قیمت نهایى محصول تاثیرگذار است، گفت: امسال تعداد شناور‌هایی که برای صید به آب‌های دور رفته اند از سال‌های گذشته بیشتر بوده و باید تا اوایل آبان ماه منتظر بمانیم تا این شناور‌ها از صید برگردند و قیمت ماهی مشخص شود.

وی گفت: پیش بینى‌ها حاکى از وفور صید است که این امر قطعا کاهش قیمت ماهى و کنسرو ماهى را در پى خواهد داشت و موجبات رونق تولید و صید و صیادى را فراهم خواهد کرد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1027426

وب گردی

وب گردی