انجام بیش از 1200 پیوند مغز و استخوان در سال/ درمان سرطان با سلول‌های بنیادی؛ به زودی

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه درمان سرطان به واسطه سلول‌های بنیادی در دست بررسی‌های تحقیقاتی است، گفت: سالیانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ پیوند مغز و استخوان به واسطه سلول‌های بنیادی در کشور انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به برخی ادعا‌های مطرح شده در مورد بازگشت به زندگی شوماخر بعد از سال‌ها زندگی نباتی به واسطه سلول‌های بنیادی، گفت: سلول‌های بنیادی در درمان بسیاری از بیماری‌ها پرکاربرد بوده و در این حوزه تحقیقات بسیاری نیز در حال انجام است.


وی با تاکید بر اینکه اکنون بیش از هزار و ۲۰۰ پیوند مغز و استخوان در سال در کشور به واسطه سلول‌های بنیادی انجام می‌شود افزود: بسیاری از تحقیقات در حوزه‌های مختلف در حال انجام است و اکنون ادعا‌هایی در حوزه بهبود بیماران اوتیسم، سرطان یا بیماری‌های متابولیکی نیز مطرح شده است.


شادنوش با بیان اینکه برخی از تحقیقات انجام شده در حوزه سلول‌های بنیادی و درمان برخی بیماری‌ها اثبات شده و به عنوان روش‌های درمانی استفاده می‌شود، افزود: برخی دیگر از این روش‌ها در مسیر تحقیقاتی قرار گرفته است.


رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا از سلول‌های بنیادی برای بازگشت به زندگی در بیماران دارای زندگی نباتی هم استفاده شده یا خیر، گفت: این کار‌ها در حال انجام در مسیر تحقیقاتی است در مورد زندگی نباتی هم باید علل بررسی شود و اگر بتوان علل را با سلول‌های بنیادی برطرف کرد به طور حتم این روش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

میزان


انتهای پیام/

کد خبر: 1027440

وب گردی

وب گردی