توجه به زیست‌‌بوم و آمایش سرزمین در تولید محصولات دانش‌بنیان ضروری است/ برپایی فن‌بازار فولاد با همکاری واحدهای استان اصفهان

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پاییز امسال فن‌‌بازارهایی با موضوع فولاد برپا می‌‌‌کنیم.

سیداحسان شیرنگی سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌‌بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهداف این اداره در سال تحصیلی جدید گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که در اداره کل دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید در نظر داریم، افزایش سهم دانشگاه در تولید و تجاری‌‌سازی محصولات دانش‌‌بنیان است. برای تحقق این امر از مراکز ارائه خدمات فناوری حمایت خواهیم کرد.

وی تشریح کرد: برای رسیدن به محصول دانش‌‌بنیان، باید سازوکارهای جدید برای حمایت از محصولات فناورانه دانشگاه داشته باشیم؛ همچنین نظارت بر فعالیت شرکت‌های دانش‌‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد سبب می‌‌‌شود تا ایده‌‌های دانش‌‌بنیان را به محصول تبدیل کنیم. اصلی‌‌ترین برنامه‌‌ریزی ما در این راستا، در جهت تجاری‌‌سازی و بازاریابی محصولات دانش‌‌بنیان است.

شیرنگی در ادامه درباره توجه به بحث آمایش سرزمین در توسعه امور دانش‌‌‌‌بنیان اظهار کرد: برای تجاری‌‌‌سازی و تولید محصولات دانش‌‌‌‌بنیان توجه به زیست‌‌بوم و آمایش سرزمین از موارد حائز اهمیت است که برای توسعه امور دانش‌‌‌بنیان باید به این مسائل توجهی ویژه داشت.

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌‌بنیان و توسعه سرمایه‌‌‌گذاری دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی درباره ماموریت واحدهای دانشگاهی براساس آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های موجود در هر استان برای تولید محصولات دانش‌بنیان تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاهی ماموریت‌‌‌‌‌‌‌گرا و مسئله‌‌محور شناخته می‌‌شود؛ بنابراین توجه به ظرفیت‌‌ها و ماموریت‌‌‌های هر یک از واحدهای دانشگاهی و قابلیت‌‌‌هایی که در هر استان وجود دارد در جهت تولید و تجاری‌‌‌سازی محصولات دانش‌‌بنیان جزو اولویت‌‌های ما در اداره کل دانش‌بنیان دانشگاه آزاد است.

وی درباره ارتباط اداره کل امور اقتصاد دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد با صنایع و کارخانجات مختلف در ارائه ایده‌‌‌‌‌ها و محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان گفت: با توجه به نیازی که صنایع ما در حوزه تولید محصولات دانش‌‌بنیان دارند، برقراری ارتباط با صنعت در جهت ارائه دستاوردهای دانش‌‌بنیان و توجه به نیاز موجود در ارائه این محصولات از محورهای مورد تاکید ما در حوزه اقتصاد دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد است.

وی تاکید کرد: بزرگترین و اصلی‌‌ترین هدف ما در اداره کل اقتصاد دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد، حمایت از ایده‌‌های جوانان و دانشجویانی است که توانایی تولید محصول دانش‌‌بنیان دارند. کلیه کسانی که صاحب ایده هستند می‌‌توانند به اداره کل امور اقتصاد دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد مراجعه کرده یا از طریق سایت مربوط که مشخصات و ایده‌‌های خود را به شکل محرمانه وارد کرده و پس از بررسی در کمیته دانش‌‌بنیان از حمایت‌‌های مادی و معنوی دانشگاه آزاد در خصوص تولید و تجاری‌‌سازی محصول دانش‌‌بنیان خود بهره‌‌مند شوند. این جنبه حمایتی از طرح‌‌های نو تنها شامل دانشجویان دانشگاه آزاد نمی‌‌شود، بلکه تمامی صاحبان ایده می‌‌توانند ایده‌‌های خود را به ما ارائه دهند تا مورد حمایت قرار گیرند.

شیرنگی گفت: از دیگر اهداف تعیین شده ما در اداره کل اقتصاد دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد حرکت به سمت دانشگاه‌‌‌های نسل سوم،چهارم و تربیت فارغ‌‌‌التحصیلان کارآفرین، ایجاد بستر مناسب برای تبدیل ایده‌‌‌های نوآورانه و خلاقانه به محصول دانش‌‌بنیان و حمایت از صاحبان ایده است.

سرپرست اداره کل اقتصاد دانش‌‌بنیان و توسعه سرمایه‌‌‌گذاری دانش‌‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی درباره ایجاد فن‌بازارها در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: درصددیم تا در سال تحصیلی جدید، فن‌‌بازارهایی را براساس آمایش سرزمینی و توانمندی که در استان‌‌های مختلف وجود دارد برپا کنیم. امسال فن بازار فولاد را در پاییز برگزار می‌‌‌کنیم که با همکاری واحدهای استان اصفهان برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027445

وب گردی

وب گردی