تولید دستگاه جنین‌یاب دیجیتالی با نمایشگر رنگی

رئیس هیات مدیره شرکت فنون طب نقش جهان گفت: با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دستگاه جنین‌یاب دیجیتالی با قابلیت نمایشگر رنگی، منحنی تعداد ضربان و ضبط صدا برای اولین بار در کشور تولید شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مجتبی اسلامیان، رئیس هیات مدیره شرکت فنون طب نقش جهان گفت: محصول جنین‌یاب دیجیتالی برای شنیدن صدای قلب جنین استفاده می‌شود که نمایشگر رنگی، منحنی تعداد ضربان و ضبط صدا از مهمترین ویژگی‌های این محصول به‌شمار می‌آید که برای اولین بار در کشور تولید شده است.

وی افزود: شرکت ما و چند شرکت دیگر پیشتر این محصول را تولید می‌‌کردند اما با این ویژگی‌ها، برای اولین بار است که چنین محصولی در کشور تولید می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت فنون طب نقش جهان، این محصول را از نظر کیفیت و کارآیی کاملا با مشابه خارجی آن قابل رقابت دانست و خاطرنشان کرد: این دستگاه به این صورت چندان در کشورهای اروپایی تولید نمی‌شود بلکه آن را به صورت پرتابل تولید می‌کنند اما کشورهای چین و کره مشابه دستگاه ما را تولید می‌کنند که محصول تولیدی ما قابل رقابت با محصول آنها است با این مزیت که قیمت دستگاه ما یک‌دهم دستگاه‌های چینی و کره‌ای است و برای شرکت‌های داخلی نیز از نظر اقتصادی به‌صرفه است که محصول ما را خریداری و استفاده کنند.

اسلامیان با بیان اینکه این شرکت برای انبوه‌سازی و خرید مواد اولیه از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کرده است، گفت: با کمک این تسهیلات هم‌اکنون در مرحله انبوه‌سازی قرار داریم.

وی درباره صادرات دستگاه جنین‌یاب دیجیتالی ‏نیز گفت: در حال حاضر صادرات انجام نمی‌دهیم اما این مسئله احتمالا در آینده در برنامه‌های شرکت قرار می‌گیرد و در همین زمینه قرار است در نمایشگاهی نیز شرکت کنیم که ممکن است در آنجا رایزنی اولیه برای صادرات انجام شود.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت فنون طب نقش جهان، تولید دستگاه جنین‌یاب دیجیتالی باعث اشتغال ۱۵ نفر در این شرکت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027447

وب گردی

وب گردی