نباید در بودجه دانشگاه‌ها صرفه‌جویی شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کسری بودجه جدی است؛ اما در مقایسه با دیگر بخش‌ها، روا نیست صرفه‌جویی در بودجه دانشگاهی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: روزهای پرحماسه و پرسوگ محرم را پشت سر گذاشتیم. کشیش آمریکایی که سال گذشته در مراسم اربعین شرکت کرد، امسال کلیسای خود را در اختیار دانشجویان ایرانی قرار داد.

وی ادامه داد: امسال علی‌رغم نگرانی‌ها درباره مولفه‌های ارزشمند عزاداری امام حسین (ع)، عشق مردم بیش از پیش به سیدالشهدا نمایان شد. فضاهای حسینی را به شکلی پرشور در دانشگاه‌ها نیز شاهد بودیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: بی‌تردید مجموعه‌های دانشگاهی عالی‌ترین خیمه‌ها را برای امام حسین (ع) برپا کردند. قطعا همراهی روسای دانشگاه‌ها که خود پرورش‌یافته مکتب امام حسین (ع) هستند، در برگزاری پرشور مراسم عزاداری تاثیرگذار بود.

رستمی خاطرنشان کرد: نشست پیشین با محوریت ارتباط با دولت برگزار شد و نیازهای دانشگاه را برای دولت تبیین کردند. موضوعات مهمی برای گفت‌وگو وجود دارد؛ اما می‌خواهم به محدودیت‌های بودجه‌ای و معیشتی که به واسطه دشمنی نظام سلطه پدید آمده است، اشاره کنم.

وی افزود: کسری بودجه، جدی است و آثارش در بخش‌های مختلف دیده می‌شود. در مقایسه با دیگر بخش‌ها، روا نیست صرفه‌جویی در بودجه دانشگاهی انجام شود. خط دشمن، خسته کردن مردم و کاهش سرمایه‌های اجتماعی نظام است. آمار داده‌اند اگر بتوانیم دو تا پنج میلیون نفر را به خیابان بکشانیم، موفق بوده‌ایم.

رستمی یادآور شد: به فضل خداوند، آنچه در صحنه رخ داده، غیر از این است و شکست دشمن را شاهد هستیم. بن سلمان مدعی بود تنها هشت روز در یمن کار دارد؛ اما ۵۳ ماه است درگیر جنگ بوده و ضربه سختی به اقتصادش وارد شده است.

وی ادامه داد: دیپلماسی منطقی، مدبرانه و هوشمند در برابر سیاست‌های غرب اتخاذ شده است. علاوه بر نشاط سیاسی و فرهنگی موجود در دانشگاه‌ها، دانشجویان برخلاف انتظار دشمن عمل کردند.

رستمی تاکید کرد: مطمئن باشید دانشگاه‌ها امسال نیز برای تشرف به عتبات عالیات، شور و شوق زیادی در محیط‌های خود خواهند داشت. باید دغدغه‌های دانشجویان و استادان را شنید؛ چون در شرایط حساسی قرار داریم و باید نقدها را دلسوزانه شنید.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه توسط فردی باتجربه و اندیشمند نگاشته شده و جوانان را به‌طور ویژه مخاطب قرار داده است. در بیانیه، نخستین توصیه دعوت به علم‌اندوزی و پژوهش است.

رستمی خاطرنشان کرد: از رؤسای دانشگاه‌ها می‌خواهم جلسات منظم و هدفمندی را برگزار کرده و مطالبات مقام معظم رهبری را برای دانشجویان تبیین کنند.

وی با اشاره به فضای مجازی گفت: اشاعه فرهنگ لاابالی‌گری و دین‌‌زدایی در جامعه را نیز باید مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027449

وب گردی

وب گردی