راهکاری برای بالا بردن مهارت‌های یادگیری اجتماعی و عاطفی

مهارت‌های یادگیری اجتماعی و عاطفی در کلاس درس و توجه برای کسب آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. معلمان باید از راهکارهایی برای ارتقا این مهارت دانش‌آموزان استفاده کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آموزش مهارت‌های یادگیری اجتماعی و عاطفی (SEL) به اندازه رشته و دروس آکادمیک در کلاس مهم است.

بچه‌هایی که مهارت SEL قوی دارند نه تنها در کلاس بهتر و با همسالان خود ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، بلکه یاد می‌‌آموزند که چگونه در آینده،بزرگسالان تواناتری شوند.

بنا به اعلام «CF.org» افرادی که مهارت‌های اجتماعی و عاطفی قوی دارند، قادر به کنار آمدن با چالش‌های روزمره هستند و از نظر علمی، حرفه ای و اجتماعی از مزایای بالاتری برخوردار می‌شوند.

SEL باعث حل موثر مسئله، نظم و انضباط، داشتن انگیزه و مدیریت احساسات می‌شود و پایه و اساس تأثیرات مثبت و طولانی مدت بر روی کودکان، بزرگسالان و جوامع را فراهم می‌کند.

از چنین شرایطی کودکان رشد و مدارس پیشرفت کرده و مشاغل سود می‌برند به قطع چنین جامعه‌ای تقویت شده و همه این‌ها به دلیل یادگیری عاطفی اجتماعی است.

مدارس امروزی به بچه‌ها کمک می‌کنند تا این مهارت‌ها را توسعه دهند؛ زیرا به نظر می‌رسد مشاغل آینده با چالش‌های بسیاری مواجه باشند.

طبق گفته WeForum نامزدهای مشاغل امروز باید قادر به همکاری، برقراری ارتباط و حل مشکلات باشند مهارت‌هایی که عمدتاً از طریق یادگیری اجتماعی و عاطفی ایجاد می‌شود. این مهارت اجتماعی و عاطفی همراه با مهارت‌های سنتی، دانش آموزان را قادر می‌سازد تا در اقتصاد در حال تحول دیجیتال موفق باشند.

معلمان به دنبال راه‌های جدید برای آموزش مهارت‌های یادگیری اجتماعی و عاطفی به دانش آموزان هستند.

«ماریسا کینگ» معلم کلاس پنجم «Tulsa Public Schools» در ایالات متحده، دریافت که انتخاب داستان‌هایی درباره قهرمانان زندگی واقعی، راه خوبی برای ادغام مهارت‌های SEL در کلاس است.

او در Edutopia نوشت:« در سال اول خودم به عنوان معلم کلاس پنجم، واحد مقدماتی هنرهای زبان انگلیسی را درمورد داستان‌های افرادی که بر چالش‌ها غلبه کردند بنا نهادم و این کار را با داستان «ملاله یوسف‌زی» در مورد حق تحصیل دختران آغاز کردم.»

داستان ملاله، الهام بخش است و مهارت SEL هدفمند برای مواجهه با چالش‌ها را نشان می‌دهد. در واقع داستان‌های الهام بخش در مورد افراد به بچه‌ها کمک می‌کند تا هنگام مواجهه با سختی‌ها همان طرز فکر را به‌کار گیرند.

کینگ اظهار کرد وقتی اوضاع در کلاس سخت شد استراتژی‌هایی را از زندگی افراد موفق قرض گرفتیم تا تسلیم نشدن را به خود یادآوری کنیم. می‌توان بر اساس سلایق داستان‌های مختلفی برای بچه‌ها نقل کرد. برای مثال برای می‌توان از ورزشکاران مشهور که با غلبه به موانع پیشرفت کرده‌اند نام برد تا دانش آموزان حساس به ورزش را برای ایام سخت ساخت.

معلمان باید داستان‌های مختلف که بر مهارت یکسان تایید دارند را برای کلاس درس انتخاب کنند. یادگیری اجتماعی و عاطفی باید قبل از اینکه دیر شود آموزش داده شوند.

کینگ همچنین بر اهمیت معرفی این روایات الهام بخش در اوایل ترم تأکید کرد زیرا اگر بعداً معرفی شود ممکن است خیلی دیر شود.

وی گفت:« زمانی که بحران به وجود می‌آید برای ذکر روایت زندگی افراد موفق جهت بالابردن مهارت SEL دیر است. دانش آموزان به ندرت این صبر و شجاعت را دارند که وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند، با دقت به داستان جدید گوش دهند.»

اگر یک مدرسه نتواند مهارت‌های یادگیری اجتماعی و عاطفی را در یک کلاس ادغام کند، والدین می‌توانند از این روش استفاده کنند تا به فرزندان خود در توسعه این مهارت‌ها کمک کنند. همچنین این هدف به منظور ترغیب بچه‌ها به بالا بردن مهارت‌های خواندنی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027460

وب گردی

وب گردی