مدارس تحت مالکیت بنیاد شهید تعطیل نمی‌شوند

استاندار تهران گفت: 35 ساختمان بنیاد شهید به عنوان مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است که به توافق رسیده‌ایم این مدارس تعطیل نشوند و به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی درباره تعیین و تکلیف مدارسی که مالکیت‌شان با بنیاد شهید است، اظهار داشت: ما در خصوص فعالیت این مدارس و عدم تعطیلی آنها چندین جلسه با بنیاد شهید برگزار کرده‌ایم و مبلغ اجاره‌بها نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: بنابراین مقرر شد اجاره‌بها از طرف آموزش و پرورش به بنیاد شهید پرداخت شود و تفاهم‌نامه آن نیز امضا شده است.

وی گفت: امیدواریم با حضور وزیر جدید آموزش و پرورش، انتقال مالکیت این مدارس را به لحاظ تهاتر یا پرداخت بهای آن به آموزش و پرورش انجام دهیم تا دیگر مدارس استیجاری در تهران نداشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای دارید که کلاً در تهران مدرسه استیجاری نداشته باشیم، گفت: بله، این برنامه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم دیگر مدارس استیجاری در استان تهران نداشته باشیم.

وی گفت: 35 ساختمان بنیاد شهید به عنوان مدرسه دراختیار آموزش و پرورش بوده است که از ابتدای انقلاب این ساختمان‌ها به عنوان مدارس فعالیت کرده‌اند و تاکنون نیز اجاره‌بهایی بنیاد شهید دریافت نکرده بود، ولی با توجه به تنگناهای مالی که با آن مواجه شده، به دنبال دریافت اجاره بها بوده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه‌ای در تهران تعطیل می‌شود، گفت: قطعا در آغاز سال تحصیلی هیچ‌گونه مدرسه‌ای تعطیل نخواهد بود و به دنبال افتتاح 60 مدرسه در تهران و سایر شهرستان‌های استان هستیم که اقدامات آن نیز انجام شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1027461

وب گردی

وب گردی