جزئیات افتتاح دومین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در تبریز/ پذیرش دانشجو در دو رشته داروسازی و علوم تغذیه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، جزئیات افتتاح دومین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی را تشریح کرد.

عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات افتتاح دومین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: باتوجه به این که دانشکده دام‌پزشکی و دندان‌پزشکی در مجتمع شماره 2 واحد تبریز قرار دارد، با انتقال دانشکده پزشکی به این مجتمع، شاهد افتتاح دومین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در کشور خواهیم بود.

وی افزود: این دانشگاه در تمامی رشته‌های مرتبط با حوزه پزشکی از جمله دام‌پزشکی، پرستاری، مامایی، هوشبری، اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی و... پذیرش دانشجو خواهد داشت؛ البته به دنبال اخذ مجوز برای پذیرش دانشجو در دو رشته داروسازی و تغذیه هستیم که البته وزارت بهداشت، همکاری‌های خوبی در این زمینه داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: پروژه انتقال دانشکده پزشکی تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و سال تحصیلی آینده، شاهد افتتاح دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواهیم بود. برای تکمیل این پروژه، حدود 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

جوانپور ادامه داد: مجموعه کلینیک‌های پزشکی و دندان پزشکی به همراه بیمارستان های دامپزشکی، تجمیع خواهند شد و ذیل دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خواهند کرد؛ دانشجویان می توانند در بیمارستان های امام سجاد(ع) و زکریا که ذیل دانشگاه علوم پزشکی هستند، حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ رشته بدون آزمونی برای دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته نشده و تمامی رشته‌ها با آزمون هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027469

وب گردی

وب گردی