دوره شهیدمحسن حججی با حضور دانشجویان بسیجی استان تهران آغاز به کار کرد

دوره مهارتی-تشکیلاتی شهیدمحسن حججی با حضور دانشجویان بسیجی استان تهران در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوره مهارتی - تشکیلاتی «شهیدمحسن حججی» با حضور بیش از صد و پنجاه نفر از دانشجویان بسیجی استان تهران در قم شروع به کار کرد؛ این دوره با توجه به تغییرات ساختاری و اجرای طرح اعتلا در بسیج دانشجویی با نگاه کاربردی و حضور دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های استان تهران در حوزه‌های اعتقادی معرفتی و بصیرتی و با رویکرد مهارت‌افزایی و تشکیلات‌سازی طراحی و در حال اجرا است.

بنا براظهار نظر مسئولان اجرایی دوره مهارتی - تشکیلاتی شهیدمحسن حججی؛ هدف از طراحی این دوره افزایش توان دانشجویان نسل سوم و چهارم جهت مقابله با هجمه‌های وارده در جنگ نرم دشمن و آماده سازی آنان جهت برخورد‌های هوشمند با آن هجمه‌ها است.

اسماعیل حشمتی مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در مراسم افتتاحیه این دوره به تبیین نقش دانشجویان در شرایط فعلی و مشخص کردن سهم و نقش آنان، به تحلیل نقش نخبگان در گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت.

وی گفت: خود سازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی در چهار عرصه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی از و ظایف مهمی است که دانشجویان در زمان تحصیل باید آنرا مد نظر داشته باشند. پرداختن به این سه محور (خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی) و داشتن همت بلند، هوشیاری و بصیرت، سرعت عمل، ابتکار؛ روحیه و عمل جهادی برای گام برداشتن در جهت رسیدن به آرمان‌های انقلاب لازم است.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران تصریح کرد: آنچه که همه حرکت‌های دانشجوی انقلابی را جهت می‌دهد معنویت از جمله اخلاص، ایثار، توکل و انس با قرآن، نماز و دعا است و آنچه این حرکت‌ها را سرعت می‌بخشد علم، دانش و فن‌آوری است.

وی افزود: در این راستا شناخت عالمانه وضعیت موجود (نقاط قوت و ضعف، تهدیدات و فرصت‌ها) حائز اهمیت است و به عبارتی شناخت و احصا مسائل از سطح دانشگاه تا سطح بین الملل با توجه به اولویت بندی، ظرفیت و توانمندی تشکیلاتی بسیار مهم است.

حشمتی با بیان اینکه گام سوم دستیابی و مطالبه راهکار‌های حل المسائل است، گفت: حل مسائل کشور با استفاده از نقش نخبگانی و ظرفیت بسیج کنندگی برای گفتمان سازی دانشجویان انجام می‌شود. در نهایت گام چهارم تجمع همه ظرفیت‌ها و اقدام میدانی برای حل مسائل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027473

وب گردی

وب گردی