اتوماسیون صنعتی با دانش جوانان خلاق"ایران ساخت "شد

یک شرکت دانش بنیان با بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی توانست با بومی کردن اتوماسیون صنعتی،از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های کنترل بخش مهمی از فرایند تولید در صنایعی همچون نفت و گاز و یا نیروگاه‌های تولید برق محسوب می‌شوند. پیش از این بارها نرم افزارهای مرتبط با اتوماسیون صنعتی مورد هجوم بد افزارهای بیگانه قرار گرفته است. همین امر باعث شده تا تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه ایرانی تلاش و همت خود را بر روی این عرصه پیچیده متمرکز کنند.

اتوماسیون صنعتی در طیف وسیعی از صنایع با اهمیت همچون هوا فضا، نفت و گاز، پتروشیمی، خودرو سازی، ..... کاربرد دارد. همین تنوع بالا در مشتری و نیاز به فناوری به روز، باعث شده است تا این عرصه پر چالش، برای جوانان هوشمند ایرانی به میدانی جذاب برای تلاش و پشتکار تبدیل شود. همانگونه که از نام این فناوری پیدا است، دستگاه‌هایی که وظیفه کنترل فرایندهای خطوط تولید را بر عهده دارند و یا آنکه دستگاه‌های بزرگ را کنترل می‌کنند، سیستم اتوماسیون صنعتی می‌نامند.

مرتضی پارساییان مدیر شرکت دانش بنیان صنایع الکرونیک پارسا کارا گفت: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا مدیران بنگاه‌های صنعتی بزرگ متقاعد شوند محصول تولید شده در ایران نه تنها از محصول مشابه خارجی چیزی کم ندارد، بلکه در مواردی حتی ممکن است عملکرد بهتری هم داشته باشد.

وی افزود: مجموعه ما در زمینه اتوماسیون صنعتی فعال است و تمام تلاش بر این بوده که در محصولات تولید شده تا حد امکان از قطعات تولید داخل استفاده کنیم و سهم قطعات وارداتی تا حد امکان کاهش یابد. این شرکت با بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی موفق شده برای اولین بار در ایران دستگاه rtu یا کنترل از راه دور صنعتی را بومی سازی کند که با یک چهارم قیمت نمونه خارجی تولید می‌شود.

همچنین استریل با گاز اتیلن اکساید دیگر محصول دانش بنیان است که صفر تا صد آن در این شرکت طراحی و ساخته شد. هم اکنون این محصول به مشتریانی همچون واحدهای بیمارستانی و یا کارخانجات تولید لوازم پزشکی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027474

وب گردی

وب گردی