قدردانی نتانیاهو از ترامپ درباره توافق نظامی احتمالی با آمریکا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه از رئیس جمهور آمریکا درباره توافق نظامی احتمالی جدید واشنگتن با اسرائیل قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به پیام توئیتری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره توافق نظامی جدید احتمالی با اسرائیل از وی قدردانی کرد.

نتانیاهو نیز در پیامی توئیتری نوشت: «ترامپ ای دوست عزیز از تو تشکر می‌کنم. دولت یهودی تاکنون دوست بزرگی همانند تو در کاخ سفید نداشته است. منتظر دیدارمان در مقر سازمان ملل برای پیشبرد توافق دفاعی مشترک تاریخی میان آمریکا و اسرائیل هستم.»

وی در ادامه نوشت: «با یکدیگر به مبارزه مشترک خود با تروریسم ادامه می‌دهیم. برای موفقیت اخیر شما علیه پسر بن لادن نیز تبریک می‌گویم.»

رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش از تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم اسرائیل و احتمال توافق نظامی دوجانبه دیگر با تل آویو خبر داد.

بر اساس این گزارش، شهریور ماه سال ۱۳۹۵ و در دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، واشنگتن و رژیم صهیونیستی تفاهمنامه‌ای ۱۰ ساله امضا کردند که بر اساس آن قرار شد از سال ۲۰۱۹، میزان کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو افزایش یافته و به رقم ۳.۸ میلیارد دلار در سال برسد. این رقم پیش از آن، ۳.۲ میلیارد دلار در سال بود.

بر اساس تفاهم امضا شده میان طرفین، رژیم صهیونیستی از این پس می‌تواند سالانه به میزان ۳.۳ میلیارد دلار به هزینه آمریکا، جنگ‌افزارهای آمریکایی خریداری کند. ۵۰۰ میلیون دلار دیگر هم برای همکاری‌های مشترک در زمینه پروژه‌های موشکی تخصیص یافته است.

کد خبر: 1027483

وب گردی

وب گردی