صف‌آرایی تشکل‌های دانشجویی در برابر دو قطبی‌‌سازی

دبیر سیاسی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تشکل‌های دانشجویی باید دربرابر دوقطبی‌های جامعه برای تبیین و روشنگری مسائل وارد میدان شوند.

رضا قلعه‌‌نویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تشویش اذهان عمومی توسط برخی سیاسیون گفت: افرادی به دنبال مطرح کردن خود برای انتخابات مجلس سال جاری هستند. چنین موضوعاتی به احتمال زیاد تا پایان سال باز هم دستمایه برخی از جریانات خواهد شد. دوگانگی در افکار عمومی منجر به برآورده شدن خواست برخی از افراد می‌شود؛ همچنین تشویش در فضای فکری کشور به وجود می‌‌آورد.

وی با تاکید بر ضعف عملکرد دولت در عرصه‌های مختلف کشور اظهار کرد: درگیری مردم به مسائل حاشیه‌ای باعث دیده نشدن عملکرد ضعیف دولت شده و نیازهای واقعی دیده نخواهند شد. چنین مسئله‌ای خوراک شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران را تامین کرده و بر ضد کشور استفاده خواهد شد. همچنین مردم در این هجمه تبلیغاتی ضربه‌های بسیاری خواهند خورد.

به گفته این فعال دانشجویی نهادهای جریان‌ساز نقش بسزایی در جلوگیری از دوقطبی‌سازی جامعه دارند؛ چرا که آن‌ها توانایی تاثیرگذاری زیادی بر افکار عمومی داشته و قدرت شکل‌دهی به جریانات کشور را دارا هستند.

قلعه‌نویی با تاکید بر وظیفه جریان‌سازی تشکل‌های دانشجویی گفت: جریان سازی تشکل‌های دانشجویی باید انقلابی و ولایت‌مدار باشد و در برابر دوقطبی‌های جامعه برای تبیین و روشنگری مسائل وارد میدان شوند. در مواقع بحرانی، کشور نیاز به آرامش فکری دارد و تشکل‌های دانشجویی باید در این راستا گام برداشته و به وظیفه خود عمل کنند؛ همچنین از تشتت آرا در نگاه افکار عمومی باید جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: بوقچی‌های معاندان انقلاب همواره به دنبال فرصتی برای به هم ریختن کشور هستند؛ اما جامعه یکدست و انقلابی هرگز بهانه‌ای در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد بلکه با حفظ آرامش خود و تصمیم‌گیری‌های به موقع در مسیر پیشرفت قدم برمی‌دارد.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: حضور در کنار مردم و همراهی جامعه همواره از دغدغه‌های اصلی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان بوده است؛ اما دغدغه امروز کشور مسائل اقتصادی است و برای رفع این مسئله تلاش مسئولان لازم است، مطالبه‌گری دانشجویان همیشه در مسائل اقتصادی وجود داشته زیرا جزو خواسته‌های اصلی جامعه است.

وی در پایان اظهار کرد: انتخابات سال جاری از حساسیت بالایی برخوردار است؛ زیرا منشأ تحولات آینده سیاسی کشور خواهد بود. مردم باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد نهایت دقت را در انتخاب نمایندگان خود داشته باشند. افراد دغدغه‌مند باید در خانه ملت حضور یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027501

وب گردی

وب گردی