ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید واحد علوم و تحقیقات تشکیل می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید این واحد دانشگاهی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، سعید رشیدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: ستاد استقبال از نو دانشجویان جهت تکریم دانشجویان ورودی جدید و خانواده های آنان تشکیل می شود. در این ستاد معاونت‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و فناوری، توسعه و مدیریت منابع، اداره کل حراست، اداره‌کل روابط عمومی و کلیه دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات همکاری دارند.

وی افزود: آئین معارفه نو دانشجویان نیز مطابق با سنوات گذشته در دو سطح واحد و دانشکده‌ها به منظور آشنایی دانشجویان با مسئوولان دانشگاه و دانشکده ها و قوانین آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و نیز قوانین عمومی دانشگاه در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رشیدی با اشاره به تقارن سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی ادامه داد: با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز و رشادت‌های رزمندگان و جوانان غیور وطن در دوران 8 سال دفاع مقدس، برنامه هایی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی با همکاری بسیج کارکنان واحد علوم و تحقیقات پیش‌بینی و اجرا می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات از اجرای طرح پایش فرهنگی و پایش سلامت جسم و روان خبر داد و گفت: این طرح در فاز نخست برای دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت یکپارچه و الکترونیکی از طریق مراجعه به سایت واحد و پروفایل دانشجویی توسط هر یک از دانشجویان بعد از پایان ثبت نام و انتخاب واحد اجرا می شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی توانمندی و ظرفیت دانشجویان جهت برنامه ریزی بهینه و دقیق در طول سال تحصیلی برای این عزیزان است که کلیه دانشجویان باید در این طرح شرکت کنند. همچنین صدور کارت دانشجویی منوط به شرکت در طرح پایش است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ کرامت و ارتقاء امکانات رفاهی دانشجویان از رسالت‌های واحد علوم وتحقیقات است. از این‌رو و در جهت فراهم کردن محیط مناسب برای اسکان دانشجویان این واحد دانشگاهی، نسبت به تدارک خوابگاه دانشجویی برای خواهران دانشجو اقداماتی صورت گرفته و در دست نهایی شدن است و به محض آماده شدن زیر ساختهای فنی و فرهنگی، اطلاع رسانی به دانشجویان انجام خواهد شد.

به گفته رشیدی، نظارت کامل بر روی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی محوطه دانشگاه صورت می‌گیرد و ویژگی های فنی سلامت خودرو، روزانه توسط اعضای این کمیته بررسی و گزارش می شود.

وی تصریح کرد: کدهای رانندگان و شماره‌های تماس واحد رسیدگی به مطالبات دانشجویی در داخل کابین اتوبوس‌ها نصب شده تا دانشجویان بتوانند موارد احتمالی را گزارش دهند تا پیگیری لازم به عمل آید.

رشیدی افزود: ایجاد رستوران‌های مکمل بوفه های دانشجویی یکی دیگر از برنامه های این معاونت برای رفاه حال دانشجویان است. همچنین در حال بررسی برای ایجاد یک بازار خوراک و نوشیدنی با هدف تنوع بخشی به غذاهای دانشجویی برای پاسخ به ذائقه های مختلف هستیم.

وی گفت: جهت افزایش مهارت ارتقاء کیفیت زندگی دانشجویان اداره راهنمایی و مشاوره این معاونت در حال طراحی کارگاههای آموزشی، نشستهای روانشناسی و مشاوره مجازی است تا بتواند در فضایی امن مشاور امینی برای دانشجویان باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به اهم برنامه های مجموعه ورزشی فتح واقع در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: تشکیل تیم های ورزشی متنوع و برگزاری دوره های آموزشی ورزشی در قالب دوره های آموزش آزاد جهت بالا بردن سطح دانش ورزشی دانشجویان با جدیدترین شیوه روز دنیا و ارائه گواهینامه معتبر و بین المللی از فدراسیون مربوطه از قبیل: کلاسهای مربیگری بدنسازی، کارگاه ماساژ،.... از برنامه های در دست اقدام در مجموعه یادشده با هدف ارتقاء هرچه بهتر روحیه ورزشی و نشاط زندگی در بین دانشجویان است.

تشکیل تیم های ورزشی واحد علوم و تحقیقات در رشته های ورزشی مختلف و آماده سازی این تیم ها برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری و توسعه رشته‌های مختلف ورزشی در این مجموعه ورزشی از دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ارائه مشاوره ورزشی به دانشجویان در مجموعه ورزشی توسط مربیان مجرب جهت استفاده بهتر و اخذ نتایج بهتر از انجام حرکات ورزشی و سلامتی هرچه بهتر دانشجویان صورت می‌گیرد، افزود: راه اندازی آکادمی استعدایابی ورزشی دانشجویان و دعوت به عضویت آنان در تیم های ورزشی واحد و طرح مرکز تحقیقاتی و پژوهشی ورزشی از قبیل تهیه شناسنامه سلامت جهانی، احداث مرکز حرکات اصلاحی و رفع ناهنجاری‌های موجود در بین دانشجویان از اقدامات در دست انجام است.

رشیدی تصریح کرد: تقویت بنیه اعتقادی و دینی دانشجویان با برگزاری سخنرانی‌های دینی، فرهنگی و جلسات مناظره و کرسی آزاد اندیشی با دعوت از اندیشمندان و فرهیختگان و نخبگان فرهنگی، برگزاری کارگاه و همایش های روانشناختی و مشاوره در جهت بهبود وضعیت روحی و ایجاد نشاط، برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی در خصوص مسائل اعتقادی در جهت سبک زندگی اسلامی ایرانی و برگزاری جلسات بررسی و نقد مکاتب فکری نوظهور و انحرافی، بخشی از این استراتژی و چشم انداز موجود در معاونت فرهنگی است.

وی بر تقویت باورهای دینی و ارتقاء بینش و بصیرت دانشجویان و تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد تاکید کرد و گفت: ارتقاء سطح پوشش و آراستگی در بین دانشجویان با برگزاری کارگاه، نشست، همایش، ایجاد و حمایت ازکانون های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی در راستای مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و نیز ایجاد امید و انگیزه در دانشجویان با حمایت از نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی، برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی بخشی دیگر از اهداف مورد نظر معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات است.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم وتحقیقات، برگزاری دوره هایی در راستای گسترش و تقویت خودباوری، خلاقیت، ابتکار، کارآفرینی و مدیریت در دانشجویان، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، مسابقات کتابخوانی در موضوعات اعتقادی، فرهنگی، فن و هنردر جهت شکوفایی استعداد و رشد و تعالی، تشویق و پرداختن به مقوله ازدواج دانشجویی، توانمند سازی دانشجویان در جهت انتخاب درست و آگاهانه ، اکران فیلم های سینمایی و نقد و بررسی آن و ترویج و توسعه روحیه ایثار و شهادت با برگزاری کنگره شهدای دانشجو، از سوی این معاونت پیگیری و انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027523

وب گردی

وب گردی