حکم تخلیه ۹ مدرسه گرفته شد/وزارت آموزش و پرورش همراهی نمی‌کند

معاون حقوقی سازمان اموال و املاک بنیاد شهید به تشریح آخرین وضعیت مدارس دولتی تحت ملکیت بنیاد شهید پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی امینی معاون حقوق سازمان اموال و املاک کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح آخرین وضعیت مدارس دولتی تحت ملکیت بنیاد شهید، گفت: طبق توافق انجام شده درتاریخ ۱۸/۴/۹۸فیمابین معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیادشهید و استاندار وسرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش توافقنامه‌ای در دوبند منعقد شد و آموزش و پرورش متعهد گردید تا تیرماه اجاره نامه‌ای در خصوص این مدارس منعقد کند.

وی ادامه داد: در بند دوم این توافق نامه به موضوع خرید این مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش اشاره شده است، اما متاسفانه تا امروز هیچ یک از این دو بند از سوی وزارت آموزش و پرورش اجرایی نشده است.


امینی با بیان اینکه رویه در پیش گرفته شده از سوی وزارت آموزش و پرورش مسبوق به سابقه است، افزود: در سال‌های قبل نیز این اتفاق رخ داده و متاسفانه در سال تحصیلی جاری نیز مسئولان با معطل گذاشتن این توافق نامه و شروع سال تحصیلی سعی دارند عملاً ما را مقابل اولیا دانش اموزان قراردهند.


معاون حقوق سازمان اموال و املاک کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه ۱۳۲ پلاک مدرسه در سطح کشور متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶ پلاک نیز در استان تهران است.


وی با بیان اینکه از ۳۶ پلاک مدرسه استان تهران ۲ مورد تخلیه شده است، گفت: ۹ مورد دیگر حکم تخلیه گرفته شده و از روز گذشته احکام محاکم قضائی به مسئولین آموزش وپرورش مدارس ابلاغ شده تا ظرف یک هفته تخلیه صورت بگیرد.


معاون حقوق سازمان اموال و املاک کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که وزیر آموزش و پرورش درخواست مذاکره در این خصوص داشته یاخیر، افزود: بله مذکرات و توافقاتی هم صورت گرفته ولی تاکنون نتیجه موثری در خصوص اجرای توافقنامه انجام نشده است.

میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 1027540

وب گردی

وب گردی