فیسبوک از در دروازه رد نشد!

شرکت فیسبوک که با فروش اطلاعات و رعایت نکردن حریم خصوصی کاربران بارها رسوا شده، این بار در اتفاقی جدید با سنگ اندازی بر سر راه یکی از پروژه های تحقیقاتی و انسان دوستانه، از دادن داده ها و اطلاعات لازم به پژوهشگران مستقل این تحقیق اجتماعی خودداری کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گروهی از محققان که کارهای انسان دوستانه انجام می دادند قرار بود که با فیس بوک برای بررسی « تأثیر شبکه های اجتماعی بر دموکراسی» همکاری داشته باشند، اعلام کردند که تهدید شده اند تا این پروژه را ترک کنند و البته این شرکت نیز نتوانسته داده ها را طبق قول خود در دسترس محققان قرار دهد.

سرمایه گذاران این تحقیق در بیانیه ای اعلام کردند که فیس بوک به 83 دانشمند برگزیده شده برای دسترسی به پروژه اجازه داده تا «فقط بخشی از آنچه گفته می شود انتظار داشتند» را داشته باشند ، که این امر انجام برخی تحقیقات را برای برخی غیرممکن می کند. آنها تا 30 سپتامبر به فیس بوک فرصت داده اند تا داده ها و اطلاعات لازم را ارائه دهند.

نگرانی های این پژوهشگران بر فقدان داده ها متمرکز است که نشان می دهد کدام صفحات وب در ژانویه 2017 به اشتراک گذاشته شده اند.

سرمایه گذاران افزوده اند که شرکت فیس بوک هنوز اعلام نکرده که چه زمانی داده های مذکور را در دسترس آنها قرار می دهند.

در مقابل فیس بوک طی اطلاعیه ای اعلام کرد که به این پروژه متعهد مانده و «همچنان به دسترسی به داده ها و ابزارهای لازم برای همه گیرندگان مزایا و اطلاعات در زمان حال و آینده» ادامه می دهد.

این اعلامیه تنها چند ماه پس از آغاز برنامه تحقیق فیس بوک انجام می شود که داده های اختصاصی شرکت را برای اولین بار برای محققان مستقل، گشود.

به ادعای فیس بوک این شرکت اقدامات احتیاطی ویژه برای محافظت از حریم شخصی کاربران انجام داده و در همین راستا دسترسی به داده ها به شدت کنترل می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027541

وب گردی

وب گردی