بی توجهی مسئولان فرهنگی عامل بی انگیزگی دانشجویان برای فعالیت در نشریات

مدیر مسئول نشریه دانشجویی آینه دانشگاه شهید رجایی گفت: عدم توجه مسئولان فرهنگی به نشریات، مشکلات بودجه و نبود آزادی بیان را می‌توان به عنوان عامل بی‌انگیزگی فعالیت‌ دانشجویان در نشریات در نظر گرفت.

رضا حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مشکلات نشریات دانشگاهی اظهار کرد: نشریات دانشجویی در تمام دانشگاه‌های کشور با چالش بودجه مواجه‌اند، همچنین برای دریافت هزینه‌های خود با معاونت فرهنگی دانشگاه دائماً در چالش، بحث و جدل هستند.

وی کسری بودجه برای فعالیت‌ در نشریات دانشجویی را حاصل نگاه نادرست برخی از مسئولان به نشریات دانست و گفت: متاسفانه مسئولان دانشگاهی نشریات دانشجویی را صرفاً به عنوان یک فعالیت برای پر کردن اوقات دانشجویان در نظر می‌گیرند؛ در حالی که دانشجویان با فعالیت در نشریات ضمن پرورش استعدادهای خود به تحلیل صحیح مسائل مختلف دانشگاه، کشور و جهان دست پیدا می‌کنند.

مدیر مسئول نشریه دانشجویی آینه دانشگاه شهید رجایی عنوان کرد: جذاب بودن ظاهر نشریه در جذب مخاطبان و از سوی دیگر تشویق دانشجویان برای فعالیت در آن بسیار اثرگذار است. استفاده از کارهای گرافیکی، استفاده از کاغذ کلاسه، چاپ رنگی و غیره از عوامل جذابیت ظاهری یک نشریه به شمار می‌رود که متاسفانه کسری بودجه دست مدیران مسئول نشریات دانشجویی را در اجرایی کردن چنین مواردی بسته است.

وی با اشاره به نحوه جذب دانشجویان برای فعالیت در نشریات گفت: برای شناساندن نشریه آینه به دانشجویان ورودی جدید در مهرماه اقداماتی از جمله توزیع شماره‌های مختلف نشریه در بین دانشجویان انجام می‌شود، همچنین در دوره‌ها و مراسم‌های مناسبتی مختلف در طول سال، نشریه به دانشجویان معرفی می‌شود.

حسینی بیان کرد: دانشجویان خوش فکر و خوش قلم که دارای انگیزه لازم برای فعالیت در رسانه هستند، به خبرگزاری‌های یا پایگاه‌های خبری تحلیلی جهت پرورش استعداد و فعالیت بیشتر معرفی خواهند شد.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: دوره‌های آموزش تنظیم خبر، گزارش و یادداشت نویسی برای دانشجویان در سال تحصیلی و تابستان در نظر گرفته شده است،‌این دوره‌ها توسط استادان یا ادوار تشکل‌های دانشجویی که در این عرصه متخصص هستند، برگزار می‌شود.

وی درباره میزان استقبال دانشجویان برای فعالیت در نشریات دانشجویی در سال‌های اخیر گفت: استقبال برای مشارکت در فعالیت‌های نشریات در چند سال متاسفانه روند روبه‌رشدی نداشته است. عوامل زیادی در بی‌انگیزگی دانشجویان اثرگذار هستند که از جمله آن می‌توان به عدم توجه مسئولان به نشریات، مشکلات بودجه و نبود آزادی بیان و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027565

وب گردی

وب گردی