کاهش استقبال دانشجویان بین‌المللی از تحصیل در آمریکا + نمودار

گزارش اخیر NAFSA نشان می‌دهد تعداد دانشجویان بین‌المللی در آمریکا بین سال‌های 2016 تا 2018 کاهش یافته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزارش اخیر NAFSA (انجمن مدرسان بین‌المللی) نشان می‌دهد تعداد دانشجویان بین‌المللی در آمریکا بین سال‌های 2016 تا 2018 به‌طور میانگین 3 درصد کاهش داشته است.

دانشجویان بین‌المللی از جمله ایرانیان در حال جایگزینی آمریکا با کشورهای دیگری همچون کانادا هستند. این کاهش باعث از دست رفتن 40 هزار شغل و 5.5 میلیارد دلار در بازار آکادمیک آمریکا شده است.

نمودار بالا مهمترین دلایل کاهش استقبال دانشجویان بین‌المللی به ترتیب اولویت را نشان می‌دهد؛ سختی اخذ ویزا، فضای سیاسی اجتماعی آمریکا و ثبت نام در کشور دیگری غیر از آمریکا از مهمترین دلایل کاهش اقبال دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌روند.

بنا بر گزارش رصدخانه مهاجرت ایران وابسته به پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف، نکته جالب توجه، رشد چند برابری برخی از عوامل بازدارنده در طول دو سال گذشته در آمریکاست. به عنوان مثال نارضایتی از سختی اخذ ویزا از 34 درصد به 83 درصد افزایش یافته و رشدی 2.5 برابری را تجربه کرده است.

همچنین نارضایتی از فضای سیاسی و اجتماعی آمریکا از 15 درصد به 60 رسیده و 4 برابر افزایش داشته و نارضایتی از خشونت و ناامنی در آمریکا نیز با رشد 3.5 برابری از 12 درصد به 44 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027566

وب گردی

وب گردی