پیش بینی مرگ بر اثر شرایط قلبی

توانایی هوش مصنوعی در پیش بینی تهدیدات برای سلامتی افراد به زودی وارد پیش بینی مرگ بر اثر شرایط نابه‌سامان قلب می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان CSAIL MIT یک سیستم یادگیری ماشینی به نام RiskCardio ایجاد کرده‌اند که می‌تواند خطر مرگ را به دلیل مشکلات قلبی عروقی انسداد یا کاهش جریان خون، تخمین بزنند.
تنها چیز مورد نیاز یک نوار قلب 15 دقیقه‌ای از افراد است. این روش خطر را بر اساس مجموعه ضربات متوالی در نمونه اندازه گیری می‌کند.
اگر داده‌ها در مدت 15 دقیقه ضبط شود RiskCardio می‌تواند تعیین کند که آیا فرد در طی 30 روز یا حتی یک سال بعد فوت خواهد کرد یا خیر.

این رویکرد مبتنی بر این تصور است که تنوع بیشتر بین ضربان قلب، خطر بیشتری را منعکس می‌کند. دانشمندان سیستم یادگیری ماشین را با استفاده از داده‌های قبلی آموزش دادند. اگر یک بیمار زنده مانده بود، ضربان قلب او نسبتاً طبیعی تلقی می‌شد. نمره ریسک نهایی با میانگین پیش بینی از هر مجموعه ضربان قلب متوالی حاصل می‌شود.

کارهای زیادیا ز جمله اصلاح اطلاعات آموزشی برای سنین بالاتر، پیشینه های قومی و جنسیت باید انجام شود. اشتباهات در این مورد می‌تواند پیامدهای خطرناکی داشته باشد.

RiskCardio می‌تواند برای مراقبت‌های بهداشتی بسیار حیاتی باشد. پزشکان می‌توانند به سرعت سلامتی یک بیمار را ارزیابی کرده و در مورد سطح درمانی مناسب تصمیم بگیرند. محققان همچنین امیدوار است با اجرای داده‌های دارای برچسب ضعیف از طریق این سیستم بتوانند سناریوهای سخت‌تر را در مورد بیماران بهتر درک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027581

وب گردی

وب گردی