«وکیوم تراپی» از مرگ بیماران دیابتی جلوگیری می کند

یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه پزشکی توانست با وکیوم تراپی از مرگ قطعی 7000 بیمار جلوگیری کند و اکنون در حال طراحی نوع جدیدی از این محصول است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیماران زیادی از جمله افراد مبتلا به دیابت یا 150 هزار نفر از مصدومان حاد حوادث رانندگی ممکن است به انوع زخم‌ها مبتلا شوند که به راحتی التیام پیدا نمی‌کند. سیستم وکیوم تراپی به تیم پزشکی کمک می‌کند تا روند مداوای جراحت‌های بیماران را تسریع بخشند. در صورت عدم التیام این زخم‌ها ممکن است که یکی از اعضای بدن بیمار قطع شود و یا حتی فوت کند، به همین خاطر به دستگاهی نیاز است که زخم را به شکل علمی از موضع بیرونی تحت پوشش قرار دهد تا به شکل‌گیری پوست و بهبود زخم کمک کند، دستگاه وکیوم تراپی، سیستمی است که این وظیفه را بر عهده دارد.

در سال 1390 مسئولان شرکت طب تجهیز پایا اعلام کردند که برای اولین بار موفق به بومی سازی تکنولوژی ساخت سیستم وکیوم تراپی شده‌اند.حال مدیران این مجموعه دانش بنیان می‌گویند که با توجه به تلاش‌های مستمر واحد تحقیق و توسعه شرکت توانسته‌اند وزن این دستگاه پرتابل را از 12 کیلو به 3 کیلوگرم کاهش دهند و با توجه به بازخورد مصرف کنندگان ورژن سوم این محصول را به صورت اختصاصی به بازار عرضه کنند.

بهمن شفیعی مدیر این شرکت گفت: با توجه به نیاز مبرم به این محصول در کشور و عدم موافقت شرکت‌های سازنده خارجی جهت فروش این فناوری به کشورمان، به همت متخصصان جوان ایرانی موفق به ساخت این دستگاه شدیم.

در سال جاری نیز ورژن ارتقاء یافته محصول را به بازار عرضه کرده‌ایم. با توجه به پژوهش‌های واحد R&D شرکت در نظر داریم که به زودی ورژن 5 این محصول را نیز که بسیار با کیفیت‌تر است به شبکه بهداشت و درمان کشور عرضه کنیم.

با توجه به اینکه در صورت عدم التیام برخی زخم‌ها بیمار ممکن است با قطع عضو و حتی مرگ رو به رو شود، این محصول دانش‌بنیان توانسته جان بیش از 7 هزار بیمار را از مرگ قطعی نجات دهد. تاکنون 2 هزار نفر از پرسنل درمانی کشور اعم از پرستار و تکنسین برای استفاده صحیح از این سیستم آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027592

وب گردی

وب گردی