امکان جستجو با اسکرین شات فراهم می‌شود

شرکت گوگل اعلام کرد که با کمک علم هوش مصنوعی امکان جستجو با استفاده از اسکرین شات را فراهم خواهد آورد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گوگل قصد دارد دو ویژگی مرتبط با صفحه نمایش تلفن همراه در مورد اسکرین شات را با هوش مصنوعی پیوند بزند.

ویژگی جدید به نام «Smart Screenshots» اسکرین‌شات‌های هوشمند، که در آخرین نسخه برنامه Google 10.61 قرار دارد، هنگام گرفتن عکس از صفحه، نوار ابزار به روز شده ای را به وجود می آورد. مانند گذشته گزینه‌های ویرایش، اشتراک و گزینه استفاده از برنامه دلخواه خود برای ارسال عکس ظاهر می‌شود اما گزینه جدیدی نیز به آخرین نسخه اضافه شده که نام آن لنز است.

با انتخاب لنز، می‌توانید جستجویی را با استفاده از نویسه‌خوان نوری (OCR) انجام دهید تا موارد بصری مشابه را پیدا کنید.
ابزارهای ویرایش و به اشتراک گذاری فعلی احتمالاً همانطور باقی خواهند ماند. هنوز مشخص نیست که آیا عملکرد جدید لنز برای همه عکس های صفحه کاربرد خواهد داشت یا فقط عکس های گرفته شده در جستجوی گوگل می توانند از این ابزار استفاده کنند. به هر حال به نظر می‌رسد که این روش جایگزین روش معمول جستجو شود.

نویسه خوان نوری که با سرواژه‌ی OCR شناخته می‌شود، عبارت است از تشخیص (recognition) خودکار متون موجود در تصاویر اسناد و تبدیل آن‌ها به متون قابل جستجو و ویرایش توسط رایانه. تصویر سند غالباً توسط روبشگر یا دوربین دیجیتال تولید می‌شود. این تصاویر شامل تعدادی پیکسل با رنگ‌های مختلف است که هر رنگ با ترکیب سه رنگ اصلی سبز، آبی و قرمز ساخته می‌شوند.

از دید انسان، یک سند ممکن است ارزش اطلاعاتی زیادی داشته باشد، لیکن از دید رایانه تصویر یک سند با تصویر یک منظره تفاوتی ندارد، چرا که هر دوی آن‌ها مجموعه‌ای از پیکسل‌ها هستند. برای این که بتوان از اطلاعات نوشتاری تصویر سند استفاده کرد، باید به نحوی نوشته‌های موجود در سند را تشخیص دهیم. چنین کاری توسط نرم‌افزارهای نویسه خوان نوری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027633

وب گردی

وب گردی