نخستین دفتر منطقه‌ای مرکز نظارت دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی افتتاح می‌شود

نخستین دفتر منطقه‌ای مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای آینده در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد با هدف هم‌افزایی هرچه بیشتر واحدهای استانی و بالا بردن میزان اثربخشی ارزیابی و نظارت‌های آتی بر واحدهای این دانشگاه به تشکیل مناطق نظارتی در سراسر کشور اقدام کند.

پیش از این، نظارت بر واحدهای استانی این دانشگاه به طور غیرمتمرکز و از طریق ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات استان‌ها انجام می‌شد، بر اساس مصوبه کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه آزاد ساختار این مرکز به صورت منطقه‌ای است که واحدهای نظارت مالی، نظارت و ارزیابی آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد از ادارات زیرمجموعه هر اداره کل منطقه‌ای است.

در این ساختار، قرار است در کل کشور ۱۰ اداره کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه‌ای تشکیل شود که حیطه نظارتی هر اداره کل مشتمل بر سه استان است.

در نخستین گام این طرح، دفتر منطقه‌ای مرکز نظارت دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی تا پایان شهریور ماه افتتاح می‌شود و پیگیری امور مرتبط با این مرکز را در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بر عهده می‌گیرد.

به گفته مدیران این مرکز، دستاورد مهم منطقه‌ای شدن بازرسی واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، کاهش هزینه‌های نظارتی و حرکت به سمت سیاست‌های انقباضی مد نظر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مالی است، علاوه بر این بالا رفتن اختیارات ادارات کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات مناطق در تعامل با واحدهای دانشگاهی دانشگاه با رویکرد کمک به حل مسائل مبتلا به در حوزه‌های مختلف از مهم‌ترین دستاوردهای ساختار جدید است.

گفتنی است؛ در رویکردهای جدید این مرکز تمرکز بر نظارت‌ها و ارزیابی‌های مسئله محور از مهم‌ترین اولویت‌ها است، حلقه مفقوده‌ای که سال‌ها در نظام آموزش عالی کشور جای خالی آن احساس می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027637

وب گردی

وب گردی