مرکز فناوری اطلاعات در واحد زاهدشهر راه اندازی می‌شود/ درآمدزایی غیرشهریه‌ای با تأسیس نیروگاه خورشیدی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهد شهر گفت: ایجاد ارتباط بین دانشگاه با صنعت نیازمند اعلام درخواست از جانب صنعت بوده که معمولا به دلیل سودآوری کم فعالیت های تحقیقاتی، صنعت تمایلی به ارتباط با دانشگاه ندارد.

سید ابراهیم دشتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهد شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت های این واحد دانشگاهی در زمینه اشتغال دانشجویان اظهار کرد: اقدامات زیادی در زمینه اشتغال و افزایش مهارت های دانشجویان جهت شرکت در کارگاه های مهارتی و آگاهی از نیاز های شغلی موجود در سطح شهر، انجام شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی زاهد شهر، فعالیت هایی برای آموزش و افزایش مهارت های دانشجویان و دانش آموزان در زمینه کامپیوتر، برنامه نویسی اندروید، اپلیکیشن های نو ظهور و راه انداری استارتاپ ها انجام داده است.

دشتی از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی زاهد شهر با دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این واحد دانشگاهی تفاهم نامه هایی در زمینه رشته های میان رشته ای، آگاهی از نیازهای بیماران از جمله دارو و اولویت بستری شدن بیماران در آی سی یو و سی سی یو انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهد شهر درباره مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی زاهد شهر در طرح پایش، تشریح کرد: فعالیت در دو حوزه نرم افزار و کشاورزی به دلیل زمین کشاورزی موجود در زاهد شهر، مأموریت این واحد دانشگاهی در طرح پایش است که می تواند اثرات مفیدی در زمینه تحقیقاتی و درآمد زایی برای دانشگاه داشته باشد. این طرح می تواند دارای اثرات مفیدی در سطح کشور و حل مشکلات به شرط همکاری متخصصان و کمک سایر استان ها در زمینه کشاورزی داشته باشد.

وی درباره روند تأمین درآمدهای غیر شهریه ای در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدشهر تصریح کرد: بیشتر درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه از طریق کشاورزی تأمین می شود البته در تلاش هستیم با راه اندازی مرکز فناوری اطلاعات از این طریق هم برای دانشگاه درآمد زایی داشته باشیم.

دشتی ادامه داد: از دیگر منابع درآمد غیر شهریه ای دانشگاه می توان به تأسیس مدارس سما به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزان و راه اندازی نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و امیدوار هستیم مجوزهای تأسیس این نیروگاه های خورشیدی هم به زودی صادر شود. در واقع دانشگاه در چهار حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات، نرم افزار و نیروگاه خورشیدی فعالیت می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدشهر با بیان وجود مشکلاتی در ارتباط دانشگاه با صنعت، اظهار کرد: فراهم شدن شرایطی برای ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت نیازمند اعلام درخواست از جانب صنعت بوده و متاسفانه در حال حاضر ارتباط دانشگاه با صنعت به دلیل استقبال کم صنعت، ضعیف است. دلیل این امر می تواند سودآوری کم فعالیت های تحقیقاتی برای صنعت در نتیجه عدم تمایل صنعت برای ارتباط با دانشگاه باشد. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی زاهد شهر به دلیل نبود رشته مکانیک، در حوزه صنعتی خاصی مانند خودرو سازی فعالیت نداشته بلکه بیشترین اقدامات این واحد دانشگاهی در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات است.

وی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی زاهد شهر در سال تحصیلی جدید تشریح کرد: در سال تحصیلی جدید در نظر داریم به افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت، راه اندازی استارت آپ برای انجام فعالیت های نوآورانه بپردازیم؛ همچنین از فعالیت های دانشجویان و دانش آموزان در دنیای واقعی استفاده کنیم.

انتهای خبر/

کد خبر: 1027642

وب گردی

وب گردی