امضای قرارداد همکاری بین دانشگاه‌های آزاد اصفهان و خرمشهر

در راستای تحقق سیاست‌های جذب دانشجوی غیر ایرانی و در جهت بهره مندی نظام‌مند از مشارکت ها و خرد جمعی و توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی قرارداد همکاری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر ـ خلیج فارس منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در خصوص انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد واحد خرمشهر گفت: موضوع اصلی قرارداد منعقده، همکاری در برگزاری دوره های مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی در رشته ها و دوره ها و فعالیت های آموزشی و پژوهشی مورد توافق، برای دانشجویان و فراگیران غیر ایرانی است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این قرارداد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملی خرمشهر ـ خلیج فارس، به عنوان طرف دوم متعهد شده است فرایند جذب دانشجویان غیر ایرانی را به ویژه از استان های بصره، ناصریه، میسان و عماره عراق، انجام داده و برابر مقررات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ثبت نام کند.

نجفی با بیان اینکه تحصیل این قبیل دانشجویان تحت نظارت کارگروه مشترک در همان واحد بین الملل خرمشهر ـ خلیج فارس انجام می شود گفت: پس از اتمام کامل دوره آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی خرمشهر موظف به تکمیل روند دانش آموختگی وی مطابق با سرفصل مصوب رشته و آئین نامه های مربوطه بوده و پس از تأیید، مراحل صدور مدرک فارغ التحصیلی دانشجو مطابق با آئین نامه ها و مقررات، توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) انجام خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان(خوراسگان) عنوان کرد: از دیگر موارد مورد توافق در این قرارداد، برگزاری دوره های فرصت مطالعاتی برای اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل خرمشهر ـ خلیج فارس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و برگزاری کارگاه ها و دوره های کوتاه مدت در خارج از ایران بویژه استان های بصره، ناصریه، میسان و العماره عراق، با توافق طرفین خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با داشتن مجوز بین المللی پذیرش دانشجوی غیر ایرانی، در ماه های اخیر گام های مهمی در این خصوص برداشته است و از سوی اتباع کشورهای همسایه به ویژه عراق، سوریه و لبنان، درخواست هایی برای تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه واصل شده و در دست بررسی است.

گفتنی است عبدالرضا عطاشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خلیج فارس ـ خرمشهر با هیأت همراه ضمن بازدید از امکانات و زیرساخت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، به عنوان نماینده طرف دوم این قرارداد را امضا کردند.

کد خبر: 1027700

وب گردی

وب گردی