رژیم سبزیجات میکروب های روده را کنترل می کند

مطالعه جدید نشان داد، رژیم سبزیجات می تواندمیکروب های روده که به افزایش وزن و کنترل قند بدن مربوط هستند را کنترل کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک مطالعه جدید در مقیاس کوچک که توسط محققان کمیته پزشکان پزشکی مسئولانه (PCRM) در واشنگتن ، دی سی انجام شد، شواهدی به دست آمد که نشان می دهد پیروی از رژیم غذایی سبزیجات می تواند سطح میکروب های موجود در روده انسان ها را افزایش داده و درپی آن بهبود وزن بدن، ترکیب بدن و کنترل قند خون برای شخص حاصل خواهد شد.

در این مطالعه، 147 شرکت کننده دارای اضافه وزن (86 درصد زنان و 14 درصد آقایان) با میانگین سنی 6/55 مورد بررسی قرار گرفتند.

شرکت کنندگان به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند و به 73 نفر از آنها گفته شد که به مدت 16 هفته رژیم سبزیجات با کمی چربی را دنبال کنند، در حالی که به 74 نفر دیگر گفته شد که هیچ تغییری در رژیم آنها ایجاد نمی شود.

در ابتدای مطالعه و در پایان 16 هفته، محققان ترکیب میکروبیوم های روده، ترکیب بدن و حساسیت به انسولین را ارزیابی کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد که در پایان دوره 16 هفته ای ، کسانی که رژیم سبزیجات را دنبال کرده بودند، کاهش معنی داری در وزن بدن نشان دادند.

این گروه به طور متوسط 5.8 کیلوگرم از دست می دهند که عمدتا به دلیل کاهش متوسط 3.9 کیلوگرم در توده چربی و همچنین کاهش چربی احشایی ، یعنی چربی که در اطراف اندام در شکم و اطراف روده ذخیره می شود، همراه خواهد شد.

حساسیت به انسولین نیز در گروهی که رژیم سبزیجات داشتند به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

علاوه بر این، محققان دریافتند که فراوانی باکتری های روده در گروه رژیمی به طور متوسط 4.8 درصد افزایش یافته و این تغییرات با کاهش وزن بدن ، توده چربی و چربی احشایی همراه بوده است.

محققان خاطرنشان کرده اند بررسی این که آیا اثرات مثبت به وجود آمده در این مطالعه به دلیل پیروی از رژیم غذایی سبزیجات بوده یا به دلیل کاهش کالری دریافتی، تحقیقات بیشتری لازم است اما به نظر می رسد که فیبر در این میان نقش بسیار مهمی دارد.

این در حالی است که تحقیقات قبلی نشان داده اند که رژیم غذایی گیاهی می تواند برای مدیریت وزن و پیشگیری و درمان دیابت نیز مؤثر باشد.

پیروی از رژیم غذایی سبزیجات می تواند به وفور هورمون های روده ای که وظیفه تنظیم قند خون ، سیری و وزن را بر عهده دارند ، کمک و در جلوگیری از دیابت نوع 2 و چاقی نیز کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027774

وب گردی

وب گردی