مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 27 شهریور

«تاسیس دانشگاه فوریت‌های پزشکی، 2 اولویت وزارت علوم برای سال تحصیلی جدید و شوک پول کثیف به کنکور پزشکی» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در بیست و هفتم شهریورماه به شرح زیر است:

۱۰ دفتر منطقه‌ای مرکز نظارت دانشگاه آزاد فعال خواهد شد

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان روزنامه، از فعالیت 10 اداره‌کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات در دانشگاه آزاد خبر داده است. محمد محمدی، قائم‌مقام مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص فعالیت دفاتر منطقه‌ای این مرکز گفت: «10 اداره کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات در سطح کشور فعالیت خواهند کرد. این دفاتر به غیر از خراسان‌ رضوی در 9 مرکز استان شامل تهران، مازندران، آذربایجان‌شرقی، همدان، خوزستان، فارس، اصفهان، کرمان و قزوین مسئولیت نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات را در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برعهده دارند.»

شوک پول کثیف به کنکور پزشکی

این عنوان روزنامه فرهیختگان ماجرای داغ دانشجویان قلابی دانشگاه‌های علوم پزشکی است. خبرنگار روزنامه فرهیختگان انتهای این گزارش نوشته است: در میان دعوای دو طرف حرف‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مریم مقتدری هر دو عجیب و پرابهام به نظر می‌رسد. در ابهام سخنان مقتدری همین کافی است که باید تعجب کنیم چرا مقتدری که نام آن تا پیش از انتشار ویدئوی خودش منتشر نشده بود و کسی نمی‌دانست که دانشجوی قلابی چه کسی است و تنها مشخصه آن دختر بودن او بود، در این ویدئو نام خود را گفته و عملا خودش بود که آبروی خود را بازیچه قرار داد. از طرفی وی ادعاهای مختلفی از قبیل داشتن رزومه‌های علمی فراوانی داشته است که با توجه به سن کم او داشتن رزومه‌های جهانی کمی عجیب به نظر می‌رسد. هرچند شبهه موجود پپرامون عدم اشاره به رتبه دقیق خود در برنامه تلویزیونی را که پیش از این به آن اشاره کرده بودیم می‌توانیم به این موارد اضافه کنیم.

رشته کشاورزی چگونه در چین جذاب شد؟

این عنوان روزنامه فرهیختگان از پیشرفت کشاورزی در کشورهای دنیا به کمک دانشگاه حکایت دارد. کشاورزی در چین صنعت ارزشمندی است؛ به‌طوری که بیش از 300میلیون کشاورز در این بخش از صنعت چین مشغول به کار هستند. چین در رتبه‌بندی جهانی، رده نخست را در خروجی کشاورزی به خود اختصاص داده است. توسعه کشاورزی در تاریخ چین نقشی کلیدی در رشد جمعیت این کشور به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا داشته است. به دلیل موقعیت چین به‌عنوان یک کشور درحال توسعه و کمبود زمین‌های قابل‌ کشت توسعه کشاورزی کار دشواری بوده است. با وجود این، در طول تاریخ روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته تا تولیدات و بازدهی کشاورزی را افزایش دهند. در سال 1978، کشاورزی در چین 28.1 درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شد و 70.5 درصد از فرصت‌‌های شغلی را به خود اختصاص می‌داد؛ اما طبق آخرین آمار ارائه شده در سال 2018، بخش کشاورزی چیزی حدود 7.2 درصد از کل تولید ناخالص داخلی (GDP) چین را تشکیل می‌دهد. 40.7 درصد از ارزش‌افزوده اقتصادی به صنعت کشاورزی مربوط می‌شود.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در بیست و هفتم شهریورماه به شرح زیر است:

2 اولویت وزارت علوم برای سال تحصیلی جدید

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در این عنوان روزنامه آفرینش 2 اولویت وزارت علوم برای سال تحصیلی جدید را اعلام کرده است، منصور غلامی در این عنوان روزنامه درباره اولویت های وزارت علوم برای سال تحصیلی جدید گفت: بیشتر توجه ما در دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید، حل مسائل و مشکلات کشور از طریق انجام تحقیق و پژوهش و همکاری با دستگاه های اجرایی است. این همکاری با دستگاه های اجرایی شروع شده و امسال باید با قوت بیشتری این مسیر ادامه یابد.

تاسیس دانشگاه فوریت‌های پزشکی

رئیس سازمان اورژانس کشور در این عنوان روزنامه از تاسیس دانشگاه فوریت‌های پزشکی خبر داده است. پیر حسین کولیوند در این باره گفت: با توجه به اینکه سال گذشته تعدادی از پایگاه‌های اورژانس را راه اندازی کردیم، قرار شد تا نیروی فوریت‌های پزشکی خانم هم به سازمان بپیوندند و برای انجام عملیات به تیم‌های ما اضافه شوند. قرار شده دانشکده فوریت‌های پزشکی تاسیس شود و به صورت اختصاصی کار کند، این دانشکده از نظر تکنیکی و تاکتیکی به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد. خوشبختانه اقدامات لازم به زودی انجام می‌شود و در حال حاضر در حال رایزنی با یکی از دانشگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027803

وب گردی

وب گردی