برنامه‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی باید به سمت اثر‌بخشی حرکت کند/ غفلت از ظرفیت‌های فرهنگی، اثرات جبران‌ناپذیری دارد

مدیرکل برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سومین نشست معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدواریم برنامه‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی به سمت اثر‌بخشی حرکت کند و از کارهای مقطعی و سوری اجتناب شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین جوادی مدیر کل برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در برنامه و بودجه امسال دانشگاه، خلأهایی وجود داشت؛ اگر ندانیم نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها چیست، دچار مشکل خواهیم شد و مسئولان فرهنگی باید به اولویت‌بندی برنامه های خود توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: رشد دانشجو طی سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و به تبع آن، درآمدهای دانشگاه نیز کاهش داشته است، به همین دلیل باید به اولویت‌بندی سازمانی توجه داشته باشیم.

جوادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت های زیادی است؛ در ابتدا باید مخاطب شناسی خوبی داشته باشیم و بر اساس این موضوع، برنامه ریزی کنیم و اولویت بندی داشته باشیم. امروز باید از منابع محدود برای رفع نیازهای نامحدود سازمان استفاده کنیم که با توجه به گستردگی و توانمندی دانشگاه آزاد به توانایی های خودمان متکی باشیم.

مدیر کل بودجه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بسیاری از اتفاقات خوب کشور، در زمان تحریم رخ داد؛ امروز دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید با اتکا‌ به ظرفیت های خود و برنامه ریزی دقیق، اتفاقات خوب را رقم بزند‌. دانشجویان در طول دوران تحصیل توقع دارند که مسئولان فرهنگی از هیچ تلاشی برای آن ها دریغ نکنند.

وی با بیان این که شهریه دانشجویان نزد ما امانت و حق الناس است، تاکید کرد: نمی توانیم هر تصمیمی را بدون برنامه ریزی بگیریم و به همین دلیل، شفافیت و انضباط مالی را دستور کار بودجه بندی دانشگاه قرار دادیم؛ البته این موضوع صرفا نباید شعار باشد بلکه باید در عرصه عملیاتی به آن توجه داشته باشیم.

جوادی با اشاره به پدیده مصرف گرایی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی دانشگاه باید با موضوع مصرف گرایی کارکنان مقابله کنند؛ بیشترین درآمدها در حوزه فرهنگی است اما متاسفانه به آن توجه زیادی نمی شود. لذا امیدواریم برنامه های دانشگاه در حوزه فرهنگی به سمت اثر بخشی حرکت کند و از کارهای مقطعی و سوری اجتناب شود.

وی یادآور شد: غفلت از ظرفیت های فرهنگی، اثرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت؛ در حوزه برنامه و بودجه، درآمد هر هزینه ای باید مشخص شود و مسئولیت کنترل آن بر گردن ماست.

مدیر کل بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم ساماندهی دروس مدارس تاکید کرد: دانشجویان برای کسب معارف به دانشگاه پول پرداخت می کنند و دروس گروه معارف را می گذارنند؛ این ظرفیت بزرگی است که باید به آن توجه شود. برنامه ریزی در این حوزه اهمیت زیادی دارد و مسئولان فرهنگی واحدها باید دروس مرتبط با معارف را ساماندهی کنند.

جوادی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان فرهنگی نباید زمان را از دست بدهند و باید برای دانشجویان، برنامه‌های اثر‌بخش داشته باشند؛ به همین دلیل، در برنامه بودجه بندی امسال، سرانه ای مشخص شد تا برنامه های حمایتی از تشکل ها، کانون ها و دیگر نهادهای فرهنگی هدفمند شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027809

وب گردی

وب گردی