مسئولان باید با تشکل‌‌‌‌‌‌ها و بخش‌‌‌های دانشجویی ارتباط بیشتری داشته باشند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ایجاد ارتباط مستحکم با بدنه دانشجویی از وظایف مسئولان فرهنگی دانشگاه بوده و مسئولان باید با تشکل ها، کانون ها و بخش های دانشجویی ارتباط بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، صبح امروز در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علی رغم نگرانی ها و جوسازی هایی که درباره ارزش های دینی مردم در جامعه القا می شود، شاهد توجه ویژه به آرمان های امام حسین و مفاهیم عاشورا در محرم امسال بودیم.

وی افزود: فضای دانشگاه ها نیز در بسیاری از موارد، پیشتاز در ترویج فرهنگی عاشورایی و اهداف اهل بیت بودند که جای افتخار دارد.

رستمی ادامه داد: یکی از مسیرهای جلب برکت الهی، توجه به ابواب الهی است؛ اربعین امسال یکی از راه هایی است که می توانیم شاهد برکات الهی در فضای دانشجویی و کشور باشیم. آثار زیارت اربعین به شکل مطلوب و خوبی بر روی دانشجویان اثر گذار خواهد بود که مسئولان فرهنگی باید به آن توجه داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: مسئولان فرهنگی فرصت های زیادی در اختیار دارند که در اختیار دیگران نیست؛ لذا مسئولان باید تا جایی که می توانند برای کسب ایمان و عمل صالح اهتمام بورزند و گرنه دچار خسران و زیان خواهند شد.

وی گفت: امروز دشمن تلاش می کند با فشار روانی، اقتصادی و امنیتی، مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهد؛ امروز قدرت استکبار جهانی همانند آمریکا رو به افول است و لذا برای غلبه بر نظام اسلامی از سلاح ناامیدی استفاده می کند.

رستمی اضافه کرد: امروز دشمنان اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران درحال پیاده سازی نظم جدید در خاورمیانه است؛ به همین دلیل فشار اقتصادی، ناامید سازی و فعالیت بر روی افکار روانی را در دستور قرار داده است و لذا مسئولان فرهنگی باید برای مقابله با جنگ روانی دشمن برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ایجاد ارتباط مستحکم با بدنه دانشجویی را یکی از وظایف مسئولان فرهنگی دانشگاه دانست و تاکید کرد: مسئولان باید با تشکل ها، کانون ها و بخش های دانشجویی ارتباط بیشتری داشته باشند؛ همچنین باید از ایده های فناورانه و نوآورانه دانشجویان استقبال کنند.

وی با اشاره به لزوم اخلاق مداری در معاونان فرهنگی خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی نباید در فعالیت گروه های خودجوش دانشجویی مانند هیئات، سنگ اندازی کنند و باید حامی آن ها باشند؛ رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توجه به مسائل فرهنگی بسیار مثبت است و باید این مسیر را ادامه دهد.

رستمی گفت: توجه به شئون علمی، آگاه سازی استادان، ترویج ازدواج دانشجویی و برخورد دلسوزانه و آگاهانه با موارد هنجار شکن، از دیگر مواردی است که مسئولان فرهنگی باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027820

وب گردی

وب گردی